ביטלו את מקומי בטיסה מגרמניה שקניתי, במהלך תקופה של פחות מ-14 יום לפני יום הטיסה. לפי תקנות האיחוד האירופי, אני זכאי לפיצוי של 400 יורו (לפי מרחק) + החזר על מחיר הכרטיס; עם זאת, אינני מכיר לעומק את התקנות הישראליות בנושאים הללו. החברה מסרבת לשלם לי את המגיע לי. האם באפשרותי לתבוע את החברה/נציגיה בארץ בבית-דין לתביעות קטנות בהסתמך על האמור בתקנות ה-EU? אם הדבר אינו אפשרי, האם באפשרותי (בתור אחד שאיננו אזרח/תושב) לתבוע את החברה בבית-דין באיחוד האירופי (גם אם הדבר כרוך בטיסה לשם)?
שלום רב. ככל והטיסה הייתה לישראל, תוכל להגיש תביעה כנגד חברת התעופה בישראל.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בהתאם למתואר, ככל הנראה אכן קמה לך זכאות לפיצוי. סיבת הביטול בהתאם למה שאתה מתאר אינה עולה לכדי קבלת פטור מפיצוי הנוסע של חברת התעופה. כמו כן, השואל קיבל ייעוץ אישי בנושא. ...
המשך תשובה