שלום רב , לפני כשבועיים הייתה לי טיסה חזרה ארצה שנקבעה לשעה 10:00 בבוקר. הגעתי לשדה סביבות השעה 8:45 והטיסה לא הופיעה על המסכים. כשמצאתי את דלפק נציגי חברת התעופה (סביבות השעה 9) הם מסרו לי שהטיסה הוקדמה לשעה 8:40 וכבר יצאה לדרכה. לא קיבלתי שום הודעה מטעם החברה שבה הזמנתי את הטיסה וגם לא מטעם ספק הטיסה בארץ על הקדמת הטיסה ( לא במייל, לא בטלפון ). הספק בארץ מתנער מאחריות, והודה בפניי (בשיחה מוקלטת) שחברת התעופה לא הודיעה בזמן על הקדמת הטיסה ומפני שידעו על כך רק ב 6 בבוקר לא יכלו להעביר את ההודעה לנוסעים. התנערותם מאחריות נטענת על העובדה שעל כרטיס הטיסה שלי הופיעה הודעה שצריך להגיע לשדה התעופה 3 שעות לפני הטיסה ואם הייתי עושה כך, הייתי מספיק לעלות לטיסה.(לטענתם , אני ואשתי היחידים שלא הספיקו לעלות לטיסה). אני יודע שאכן בנמל התעופה בן גוריון ובטיסות של אל על חזרה ארצה מומלץ להגיע 3 שעות לפני עקב בדיקות הבטחון. אם זאת, במקרה הנ"ל מדובר בחברה זרה ובטיסת צ'ארטר. לפני הגעתי לשדה, בדקתי באתר חברת התעופה שם כתוב שצ'ק אין נפתח שעתיים לפני הטיסה ומסתיים 40 דקות לפני המראתה. זאת אומרת, שבהתאם לשעת ההמראה המקורית, הגעתי בזמן לשדה. נאלצתי לשהות לילה נוסף במלון ולקנות כרטיסי טיסה ארצה למחרת על חשבוני. האם לדעתך יש עילה לתביעה בנושא זה או שהודעתם על כרטיס הטיסה על חובת הגעה 3 שעות לפני הטיסה בעצם פוטרת אותם מכל אחריות למקרה? תודה רבה על העזרה,
שלום רב ותודה על פנייתך. ככל והטיסה הוקדמה מבלי שהודיעו לך על כך, וכתוצאה מכך החמצת אותה, נראה כי יש מקום לדרוש פיצוי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מני היקר שלום, ראשית, האם ניסית לפנות חברת התעופה במייל או בשיחה על מנת לברר כי אכן העבירו אליך את ההחזר. לעיתים זה לוקח מעט זמן פשוט, לכן אולי כדאי להמתין מעט לפני פנייה לעורך דין. שנית, במידה ואתה ...
המשך תשובה