שלום, לפני חודש טסתי עם חברתי מניו יורק לארץ עם קונקשן ברומא. שתי הטיסות הן של אלאיטליה. הטיסה שלנו מניו יורק התעכבה ב-6 שעות, בשדה נאמר לנו שזה בגלל נוסע שחלה והמטוס (שהיה בדרכו לניו יורק) היה צריך לחזור לרומא. כתוצאה מכך גם שיבצו אותנו מחדש לקונקשן מאוחר יותר מרומא, שממריא מיד אחרי שננחת שם. נחתנו ברומא כמה דקות לפני המראת הקונקשן, אך הם לא הסכימו להעלות אותנו למטוס למרות שהוא היה על הקרקע ואנשים עדיין עלו עליו. אחת מדיילות הקרקע אמרה שההכרטיסים שלנו נמכרו כבר ולכן לא נוכל לעלות. במקום, שיבצו אותנו מחדש שוב לטיסה 8 שעות מאוחר יותר. לסיכום ובסופו של דבר נחתנו בארץ בעיכוב של 12 שעות מהמתוכנן. פניתי לשירות הלקוחות בדרישה לפיצוי אך הם סירבו בטענה שמה שגרם לעיכוב הוא "Operations Control" בשדה בניו יורק וזה נחשב "נסיבות מיוחדות". מה ניתן לעשות? האם ניתן לתבוע? אם כן - כיצד?
שלום רב ותודה על פנייתכם. ככל ועיכוב הטיסה לא נבע מנסיבות מיוחדות (כגון: מזג אוויר סוער, תקלה נדירה וכו'), הנכם זכאים לכאורה במקרה זה לקבלת פיצוי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
האם לפי חוק שירותי תעופה הישראלי או האירופאי?
שכן לפי חוק שירותי התעופה הישראלי שעת ההמראה של המטוס מניו יורק התעכבה בפחות מ-8 שעות ולכן לא מגיע פיצוי.
בנוסף, טיסת ההמשך מרומא לישראל המריאה כרגיל אך כביכול "פספסנו" אותה בגלל האיחור בהמראה מניו יורק.
האם מגיע לנו פיצוי לפי חוק שירותי תעופה סעיף 5 ב' בשל העבודה שלא נתנו לנו לעלות על המטוס ברומא כשהגענו 20 דקות לפני ההמראה?
תודה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי ענת, חסרים פרטים נוספים על מנת להבין את השתלשלות האירועים טוב יותר. אשמח לשמוע פרטים על מנת לנסות לסייע. את יכולה לפנות אליי טלפונית ישירות ממש כאן דרך הפורום. יצחק, עו"ד...
המשך תשובה