שלום רב אנו הזמנו טיסת ארקיע הלוך ושוב לזאגרב. זמן קצר לפני העלייה למטוס גילו כי נעשה רישום יתר של למעלה מ-50 אנשים. כתוצאה מכך כל הנוסעים נאלצו לחכות קרוב ל-5 שעות עד למציאת מטוס גדול יותר שהיה בכלל מטוס של אל על עם צוות אחר (של אל על ולא של ארקיע) וכירטוס אחר. הוציאו לאנשים כרטיסים באופן רנדומלי כך שאני ואישתי לא ישבנו קרוב אלא בשני קצוות שונים. פנינו לארקיע, לסנדור ולאיסתא שמכרו את הכרטיסים ואף אחד לא הזדהה ולא רצה לענות לנו על השאלה מי אחראי למחדל הרישום הכפול הלא נורמלי שגרם לאיחור בטיסה. תבענו את שלושת החברות בגין סעיף 5 לחוק שירותי התעופה המתייחס לאיחור כתוצאה מרישום יתר. רק בכתב ההגנה הזדהתה חברת סנדור כמפעילת הטיסה (רכשה את שרותי ארקיע לטיסה אך בסוף הטיסה בעצמה עקב הרישום הכפול). בבית המשפט לתביעות קטנות החליטה הרשמת כי לא מדובר ברישום יתר עבורנו וכי אנו יצאנו בטיסה המקורית ולכן יש להתייחס לסעיף 7 כאיחור רגיל. אנו טוענים שהטיסה שיצאה איננה הטיסה המקורית משום שהמטוס שונה, החברה המטיסה שונתה, מקומות הישיבה השתנו וכו'. האם יש טעם לערער למחוזי על מנת להוכיח שלא מדובר בטיסה המקורית? חשוב לציין שגם פנינו לנתבעות בשדה התעופה בזמן מקרה האיחור וביקשנו לצאת מהטיסה ולקבל את כספנו בחזרה אך אף אחד לא היה מוכן להבטיח לנו זאת. תודה אלון
שלום רב. על מנת לתת לך תשובה מבוססת, יש צורך לעיין בהחלטת בית המשפט ובכתבי הטענות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אלכסנדר היקר שלום, לא כל כך ברור לי האם חברת התעופה הציעה לך טיסה חלופית או השבה של התשלום? האם פנית אל חברת התעופה? לכל חברת תעופה אשר מבצעת טיסה מישראל ואל ישראל יש נציג לקבלת כתבי בי דין. כא...
המשך תשובה