זמו קצר (כחצי שעה) לפני מועד ההמראה המתכונן בשעה 23:00 יצא קברניט הטיסה בהודעה שהטיסה מתעכבת עקב תקלה טכנית , לאחר שעתיים נוספות של עיכוב בשדה , יצא שוב הקברניט בהודעה שהטיסה נדחית לזמן לא ידוע היות ונדרש שיגיעו חלקי חילוף וטכנאים מהארץ לצורך תיקון התקלה הטכנית. הקברניט הודיע שהמשך הטיפול בהסדרת מלון , הסעות, מזון וכו' עובר לטיפול נציגות האיטלקית של אל על (כאן התחיל כאוס בלתי רגיל ורק לפנות בוקר שוכנו במלון דרכים מעופש ) רק למחרת בשעה 17:00 (עיכוב של 18 שעות) ארצה . בפנייה לאל על לקבלת פיצוי על פי "חוק טיבי" נעניתי בתשובה שהיות והעיכוב נבע לכאורה מנסיבות בלתי צפויות (תקלה טכנית) אין החברה חייבת בתשלום פיצוי. שאלתי: מה עם פיצוי עוגמת הנפש? (הרי טולטלנו במשך 18 שעות) מה עם פיצוי אובדן יום עבודה והכנסה שנבע עקב הגעה ביום איחור ארצה? מה התועלת בהגדרה של פיצוי בגין עיכוב של 8 שעות , הרי תמיד העיכוב ייגרם בגלל סיבה טכנית, תקלה בלתי צפויה או גורם שלחברה אין אחריות לגביו ? נוצר כאן מצב שרוב הנפגעים מעיכובי טיסה לא יטרחו להגיש תביעה בגלל כל הסירבול בהגשת התביעה והאם בכלל סכום הפיצוי שיתקבל יכסה את הוצאות המשפטיות של התביעה? מהו ההליך התביעה היעיל ביותר והאפקטיבי ביותר של האזרח הקטן מול הדרקון - אל על ?
שלום רב ותודה על פנייתכם. ככל וביטול הטיסה לא נבע מנסיבות מיוחדות (כגון: מזג אוויר סוער, תקלה נדירה וכו'), הנכם זכאים לכאורה במקרה זה לקבלת פיצוי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
במקרה שאתה מתאר הטיסה הוקדמה מעל 8 שעות. לפיכך, הסעיף הרלוונטי בעניינך בחוק שירותי תעופה הוא סעיף 8(א) וסעיף 8(ב) שם נקבע כי : (8(א)"נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמועד המראתה הוקדם ביותר מחמש שעות ...
המשך תשובה