טסתי עם חברת קופה ארליינס מקוסטה ריקה לניו יורק עם עצירה בפנמה סיטי. הטיסה מקוסטה ריקה לפנמה סיטי התעכבה בשעה (הסיבה שניתנה לנו זה שהמטוס עוד לא מוכן, כנראה בגלל תקלה טכנית). בעקבות העיכוב, פספסתי את טיסת ההמשך מפנמה לניו יורק שיצאה ב7 וחצי בבוקר. בעקבות כך, נאלצתי להמתין 8 שעות לטיסה לניו יורק שיצאה ב3 וחצי בצהריים וכך יצא שהגעתי לניו יורק בסביבות 11 בלילה במקום ב2 בצהריים. חברת התעופה אפשרה לי לגשת לטרקלין העסקים שלה בזמן ההמתנה בפנמה סיטי, סיפקה לי תלושים של 20 דולר לארוחת צהריים ונתנה לי מושב במחלקת עסקים במקום במחלקת תיירים בטיסה מפנמה לניו יורק. על אף שהיה ברור לאנשי החברה עוד לפני שעזבנו את קוסטה ריקה שרבים מהנוסעים, וביניהם אני, יפסידו את טיסת ההמשך שלהם בעקבות העיכוב, הם לא טרחו לחפש חלופות בזמן הזה, כך שכשנגיע לפנמה יהיה בידיהם כל המידע. כך יצא שהפסדתי לא רק את הטיסה המקורית שהייתי אמור לעלות עליה, אלא גם את הטיסה הבאה שיצאה לניו יורק כשעה לאחר הגעתנו לנמל התעופה. נציג החברה כלל לא ידע על הטיסה הזו, ועל אף שאני זה שציין בפניו שישנה את האופציה של הטיסה הזו, הטיפול המסורבל והטרטור ברחבי נמל התעופה בפנמה סיטי גרמו לכך שהוא מסר לי את הכרטיס טיסה רק 5 דקות לפני סגירת השערים לטיסה. בשל כך, רצתי לשער המטוס אך עם הגעתי לשער התברר שלא יהיה ניתן לשלוח את המזוודה שלי בטיסה זו ולכן אנשי חברת התעופה בשער סירבו לעלות אותי לטיסה (על אף שהייתי מוכן שהמזוודה שלי תגיע בטיסה הבאה ותשלח אליי למלון על ידם). כך יצא שפספסתי שתי טיסות לניו יורק, המתנתי 8 שעות בנמל התעופה של פנמה וגם טורטתי במשך שעתיים ברחבי הנמל עד שנמסר לי כרטיס טיסה לטיסה שבאמת אוכל לעלות עליה. האם אני זכאי לפיצוי על כך? אם כן, כיצד אני יכול לפעול מול חברה שאינה פועלת בארץ? את הכרטיס טיסה הזמנתי דרך חברת איסתא תודה רבה
שלום רב. במקרה שתיארת לא תהיה זכאי לקבל פיצוי מכוח החוק הישראלי, מאחר והטיסה לא המריאה או נחתה ממדינת ישראל.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ערן היקר שלום, לא ברור מתי הודיעו לך על השינוי במועד הטיסה, לא ברור האם החבילה נרכשה כחבילה אחת או שאת כרטיסי הטיסה רכשת בנפרד? על אף מועד שינוי ההמראה, לא מדובר בטיסה שבוטלה בהתאם לחוק שירותי תעופה...
המשך תשובה