שלום רב, בתאריך 01.12.2016 4 נוסעים בוגרים ותינוק בן 4 חודשים, היינו אמורים לטוס עם אל על ת"א ניוארק, כולל 2 טיסות פנים. הגענו לנתב"ג במועד לדלפק, קצת יותר משלוש שעות לפני הטיסה. בשעה 21:00 עברנו כבר בידוק בטחוני. בדלפק הכרטוס אמרו לנו שהטיסה בוטלה-ללא מתן התראה מוקדמת. המתנו שעתיים בקופה עד שנמצאה טיסה חלופית, שמועד המראתה היה 11:30, למחרת בבוקר. בטיסה זו לא הייתה עריסת תינוקות כפי שהזמנו במקור. לאחר סיום הכרטוס החדש, החליטה אלעל להחזיר את הטיסה המקורית לחיים ובעודנו כבר בדרכנו לביתנו, החזירו אותנו לשדה על מנת לכרטס מחדש את כרטיסי הטיסה המקורית, שאמורה היתה לצאת באיחור במקום בשעה 24:30, בשעה 05:30. למעשה המתנו במשך 9.5 שעות עם תינוק בן 4 חודשים בשדה. עלינו למטוס רק בשעה 05:30 והטיסה המריאה רק בשעה 07:00. שעות טיסות הפנים הוזזו ונדחו-כך שלפחות אלהן לא אחרנו. המזוודות שלנו הגיעו ספוגות במים היות ועמדו שעות בנתב"ג תחת כיפת השמיים בגשם חזק. הגענו ליעד בשעה 20:30 ולחאר כמעט 32 שעות מרגע הגעתנו לנתב"ג. שאלתי היא האם ניתן להתייחס לטיסה המקורית כטיסה שבוטלה, מכיוון שפרטי טיסות הפנים שונו ונדחו? ועל אף שלא חל אחור של 8 שעות ממועד הטיסה המקורי ורק 7.5 שעות? בשל אילו הפרות תמליץ לתבוע? האם כדאי לדעתך לתבוע החזרת כספי הטיסה במלואם לאור הנסיבות? אודה
שלום רב. ככל והאיחור בטיסה היה פחות מ-8 שעות, לא תהיו זכאים במקרה זה לקבלת פיצוי על פי החוק.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יעקב היקר שלום, הן סעיף 6(ה)(1) לחוק שירותי תעופה והן בפסיקה הענפה בנושא נקבע כי תקלה טכנית במטוס עשויה להיחשב נסיבה מיוחדת שאינה בשליטת מפעילת הטיסה או למארגן ועשויה להעניק להם פטור מתשלום פיצוי...
המשך תשובה