בתאריך 10/5 טיסה מת"א לקייב באוקריין איירליינס יצאה באיחור של 4 שעות (19:10 במקום 15:10) בגלל תקלה במערכת מיזוג האוויר של המטוס. כתוצאה מכך הגענו לקייב רק ב-22:00 ופספסנו טיסת המשך מקייב לריגה שיצאה ב-20:30. בהגיענו לקייב חברת התעופה האוקראינית התנערה מאתנו לחלוטין וסירבה לממן לנו מלון ללילה ו/או טיסה חלופית לטענתם בגלל שטיסת ההמשך הוזמנה בנפרד, כלומר הזמנו טיסה מת"א לקייב + הזמנה נפרדת קייב - ריגה ריגה - ת"א בחזור, כשצמד הטיסות לריגה וממנה הן בחברת אייר באלטיק. האוקראינים שלחו אותנו לדלפק של אייר באלטיק, שם נודע לנו כי הטיסה הבאה לריגה היא רק למחרת ב-9:40, אך גם הם גילו אטימות מוחלטת ודרשו מאתנו לשלם מחדש מחיר מלא של צמד כרטיסים לאותה טיסת בוקר למחרת (כמה מאות דולרים) למרות שע"פי הבנתנו, וכך גם דרשנו מהם, היו צריכים רק לגבות מאתנו קנס על שינוי טיסה ולא לדרוש מחיר מלא. בשורה התחתונה: שילמנו מכיסנו מחיר מלא על מלון ללילה + צמד כרטיסי טיסה חדשים מקייב לריגה. ברצוננו לדרוש פיצויים מהאוקראינית על העיכוב בטיסתם שגרם לנו לכל התסבוכת וההוצאות הנ"ל וכן לדרוש מאייר באלטיק החזר כספי על שהכריחו אותנו לרכוש כרטיסים חדשים במחיר מלא במקום רק קנס/מחיר מופחת על שינוי טיסה. האם דרישותינו מוצדקות ע"פי החוק/הנהוג?
שלום רב. לעניות דעתי, מאחר ושתי הטיסות הופעלו ע"י חברות תעופה שונות, אינכם זכאים במקרה זה לקבלת פיצוי כספי. יחד עם זאת על חברת התעופה האוקראינית היה לספק לכם על חשבונה מלון לינה, וככל ושילמתם על כך מכיסכם, יש מקום לדרוש החזר כנגד קבלות. בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי אריאל, על אף המצב הביטחוני, חברת התעופה הייתה חייבת לספק לכם טיסה חלופית או לכל הפחות להחזיר לכם את התשלום בגין שווי עלות כרטיסי הטיסה בין אמסטרדם לישראל. לצערי, בד"כ ברוב מוחץ של מצבים מסוג זה, ...
המשך תשובה