שלום רב, טסתי מתל אביב לניו קאסל (NCL) דרך בריסל עם בריסל איירליינס יחד עם משפחתי, בהגיענו לבריסל הוברר לנו ע"י דיילי הקרקע שמאחר ומזוודותינו עוד לא הגיעו מהטיסה הראשונה, לא נוכל לעלות על הטיסה השניה. חברת התעופה לא סידרה לנו מקום לינה -תישנו על הספסלים בטרמינל- ולא דאגה לנו לאוכל ושתיה. הטיסה הבאה שהם יכלו להציע לנו היתה 24 שעות לאחר מכן. בלית ברירה טסנו למחרת בבוקר ללונדון (12 שעות לאחר מועד הטיסה הראשונה) והמשכנו ברכבת לניו קאסל. חברת התעופה לא הסכימה לפצותינו בכלל, מאחר ויצאנו באיחור של 15 דקות מהארץ. דא עקא שנחתנו בזמן בבריסל ושם התעכבנו כ-15 דקות בגלל בעיה עם דלת המטוס- דבר שלא הפריע לצוות הקרקע לפרוק את המזוודות! שאלתי היא, כיצד אוכל להוציא מהחברה את הפיצוים המגיעים לנו. והאם ניתן להוציא את הפיצוי של סעיף 11 בחוק שירותי תעופה בגין כך שחברת התעופה לא נתנה לנו הטבות המגיעות לנו (לינה,אוכל, פיצוי על הוצאות נלוות) או שבגלל שהיא לא חברת תעופה ישראלית הם אינם כפופים לזה? יש לציין שחברת התעופה הסכימה ברוב טובה לממן לנו רק חצי ממחיר הנסיעה במונית בבריסל! בגלל שלא הראנו להם חשבונית ע"כ.
שלום רב. מאחר והטיסות ע"י חברות תעופה שונות, אין לעניות דעתי במקרה זכאות לפיצוי כספי בהתאם לחוק שירותי תעופה בישראל. בברכה אהוד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראשית, במקרים בהם מדובר בטיסה מישראל או אל ישראל חל חוק שירותי התעופה. שנית, בהתאם ללשון החוק, במקרים בהם חברת התעופה הודיעה על השינוי מעל 14 ימים לפני מועד הטיסה. על חברת התעופה להשיב את כספכם בחזר...
המשך תשובה