בתאריך 6.4 טסתי עם בעלי, שלושת ילדיי הקטנים ואימי לארה"ב בצורה הבאה: טסתי מישראל ברויאל ג'ורדניאן לעמאן, משם לניו יורק עם רויאל ג'ורדניאן ומשם הייתי אמורה לטוס לסן פרנסיסיקו עם אמריקן איירליינס (סוכנות: JUST FLY) כשטסנו לניו יורק המטס חג שעה באוויר בטענה שלא יכול לנחות בשל מזג האוויר והיה שלב שבו נאמר שיתכן שננחת במקום אחר, אך לבסוף נחתנו בניו יורק והפסדנו את הטיסה לסן פרנסיסקו. הייתה טיסה 3 שעות לאחר מכן לסםן פרנסיסקו עם אמריקן איירליינס אך היא בוטלה. לטענת הטייס הוא עבר את מכסת השעות שלו ולכן לא יכול לטוס יותר. אמריקן איירליינס טענו שבשל מזג האוויר הוא גם חג זמן רב באוויר ולכן עבר את שעות הטיסה שלו. מכל מקום, אמרו לנו לחכות ושנהיה בסטנד ביי לטיסה למחרת בשעה 0700 השעה היתה קרובה לשתים עשרה בלילה. הילדים נרדמו בשדה תעופה - כך ממש! אמי נשארה לשמור עליהם כשאני הלכתי לבדוק מה קורה עם המזוודה שלנו - אותה זנחו על הרצפה. לאחר נסיונות בירור אם יכולים לשמור לי על המזוודה ועיכובים שונים נודע לי כי אינני יכולה לחזור לילדיי כי עליי לעבור שוב בידוק בטחוני שאמור להיפתח רק בשעה 0330 וכך יצא שאמי נשארה עם ילדיי בלי לדעת היכן אני ובעלי יום שלם היינו בשדה התעופה כאשר בכל פעם שמים אותנו בסטנד ביי לעוד שלוש שעות, בזבזנו כסף על ארוחות יקרות, ונגרמה לנו עוגמת נפש רבה קיבלנו שובר למלון מרויאל ג'ורדניאן, ובילינו יום אחד בניו יורק. בכל פעם הורידו אותנו ברשימת המחכים בסטנד ביי - כי יש אנשים שיש להם עדיפות על פנינו. יום למחרת עלינו לטיסה לסן פרנסיסקן (3 ימים אחרי המועד) בנוסף, כשהגענו לסן פרנסיסקן גילינו שמזוודתנו הושחתה - מניחה שבאשמת אמריקן איירליינס בדרך חזרה בטיסה של אמריקן איירליינס - אמרו לנו שהטיסה מבוטלת או מעוכבת ולכן שמו אותנו בטיסה יותר מוקדם - נאלצנו לרוץ בהיסטריה תוך שאומרים לנו שעוד 4 דקות לא יחכו לנו יותר - ולבסוף הספקנו - אך שוב נגרמה לנו עוגמת נפש. בטיסה זו הושיבו את בני הקטן - בן 5 בלבד- בשורה נפרדת ממני ומבתי הגדולה (8) ואת בעלי בנפרד עם אמי ובתנו הקטנה (בת 5 אף היא) - נסיעה סיוטית ביותר במהלכה בני עבר חלק מהזמן לשבת על ברכיי, דבר שלא היה נוח, וחלק מהזמן נרדם על אישה שאינו מכיר, וחלק מהזמן שפך מיץ בטעות מה שגרם לאותה אישה לשפוך את יתרת המיץ שלו כשהלך לשירותים. בקיצור חוויה לא נעימה בכלל. לגבי הטיסה בהלוך: האם אפשר לקבל פיצויים או שטענת מזג האוויר והאיחור שלנו לטיסה תעמוד לנו לרועץ? הציעו לנו תיקון של המזוודה בתנאי שנפקיד אותה בסן פרנסיסקו תוך הבטחה שתוחזר אלינו תוך שבועיים (כלומר אחרי שנחזור ארצה) או שנתקן אותה בבן גוריון (כעת גיליתי שאין בכלל נציגות של אמריקן איירליינס בבן גוריון). מה עושים (במיוחד שאני לא רוצה תיקון שעלול להיפתח שוב אלא מזוודה חדשה) האם לבקש פיצויים גם מרויאל ג'ורדניאן גם מאמריקן איירליינס וגם מסוכנות הנסיעות JUST FLY? כמה לבקש? שרון
שלום רב, ככל והסיבה לאיחור בטיסה היה אכן בשל תנאי מזג האוויר, חברת התעופה תהא פטורה במקרה זה מתשלום פיצוי. בנוגע לעניין תיקון כבודה, פורום זה עוסק אך ורק בהליכים נגד חברות תעופה בגין עיכוב/ביטול טיסות. בברכה אהוד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בעיכוב בטיסה בין 2-5 שעות הנוסע יהיה זכאי לקבל מחברת תעופה שירותי סיוע כגון שיחת טלפון, מזון ומשקאות. אך לא קיימת לנוסע זכאות לפיצוי כספי בגין העיכוב בטיסה...
המשך תשובה