הייתה לי טיסה לפני כחודש בחברת יונייטד, מתל אביב לניו יורק. הטיסה הייתה אמורה לצאת ב11 בבוקר ולהגיע ב5 בצהריים (שעון ניו יורק). הגעתי להמתנה לעלייה למטוס, ואז התחילו לדחות את הטיסה, כל פעם בקצת. כאשר ב-12 הודיעו שהטיסה נדחתה למחרת ב-10 בבוקר ובשדה נאמר כי מדובר בתקלה עם המטוס. נתנו מלונות לאנשים ואמרו שיחזירו במקום כסף על קבלות של מונית. אני החלפתי לטיסה שיצאה ב11 בלילה באותו יום. כאשר הגעתי לשדה אמרו לי שאני צריכה לשלוח מייל כדי לקבל החזר על המונית. כמו כן אני יודעת שעל פי החוק הישראלי מגיע לי פיצוי של 3000 שקל. זו התשובה שקיבלתי מהם במייל (על צירוף קבלה למונית ובקשה לפיצויים ע״פ החוק הישראלי) : Thank you for your cooperation during the cancellation of your flight from Tel Aviv to Newark. We apologize for the inconvenience you experienced. Prior to departure, a mechanical issue beyond our control impacted the operation of the aircraft originally scheduled for your flight. I regret it took so long to get you on your way. Although schedule reliability is a primary goal, we know you understand that the safety of our passengers and crew is our first priority. Although compensation under the Israeli Air Services Law is not applicable in this case, we certainly recognize that your travel plans were adversely affected. In appreciation for your patience and to help offset the taxi expense you incurred, I am sending you an electronic travel certificate. It is valid for one year from the date of issue toward the purchase of a ticket on United or United Express operated flights for the passenger of your choice. It will arrive via separate e-mail within 3 days. We appreciate your understanding and MileagePlus loyalty. We look forward to welcoming you on board a future United flight. ולאחר מכן קיבלתי מייל עם זכאות ל250$ לשימוש אחד ביונייטד בשנה הקרובה. האם יש לי איך להמשיך לפעול בנושא? לפחות לגבי המונית? תודה וסליחה על החפירה :)
שלום רב ותודה על פנייתכם.
ככל והעיכוב בטיסה נגרם בשל תקלה טכנית, חברת התעופה אינה פטורה מתשלום הפיצוי הקבוע בחוק, אלא אם כן היא תצליח להוכיח כי היה מדובר בתקלה טכנית נדירה וחריגה. כמו כן, אתם זכאים לקבל החזר עבור המוניות.
בברכה אהוד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רביד היקר שלום, לא כל כך הצלחתי להבין מה זאת אומרת קרדיט לשימוש עתידי? האם מדובר בזיכוי אל כרטיס האשראי ממנו רכשת את את כרטיס הטיסה? לכל חברת תעופה שמבצעת טיסות אל ישראל ומישראל יש נציג לקבלת כתב...
המשך תשובה