שלום, בתאריך ה30.3 הגעתי עם חברה לשדה התעופה בברלין, לטיסה של חברת UP, שהייתה אמורה לצאת בשעה 22:00 משדה התעופה שונפלד שבברלין לתל אביב. במסירת מזוודות הוסבר לנו כי קיבלו הנחייה מיוחדת לפיה גם מזוודות קטנות נשלחות לבטן המטוס. מסרנו את המזוודות הקטנות והגדולות. עליה למטוס תוכננה בשעה 20:30. בשעה זו המתנו לטיסה בחדר מיוחד לאחר בידוק ביטחוני. בשעה 22:00 עוד לא עלינו לטיסה, באזור השעה 00:00 הועברה אלינו ההודעה מפי הטייס כי הטיסה אשר תוכננה לצאת בשעה 22:00 תתעכב כי הגלגל נמצא שחוק, והגלגל הרזרבי אינו תקין, אינם יודעים מתי הטיסה תצא ואם יתאפשר בכלל לתקנו. עד לשעה זו לא ידענו כלל מה קורה. בשעה 00:45 לערך, קיבלנו שוברים בסך 10 יורו לכל נוסע לקנות מזון ושתיה, מכיוון שאני וחברתי שומרות כשרות לא מצאנו שום דבר אוכל כשר אשר נמכר בשדה. בשיחה עם הדיילות הוסבר לנו כי אין מה לעשות וזוהי האפשרות היחידה הרי אתם מוכרים כריכים בתשלום, זה חלק מהשירות לדאוג גם לשומרי הכשרות בזמן ההמתנה בשדה. לא מספיק זאת, נלקחה ממני המזוודה הקטנה שבא נמצא האוכל שנותר לי, בשעה 2 בלילה התחילה העליה למטוס, עד למספר דקות לפני לא ידענו כלל מתי הטיסה תמריא, ואם תמריא עוד באותו היום. כשביקשתי בזמן ההמתנה בשדה התעופה שמיכה הוסבר לי כי שמיכה כרוכה בתוספת תשלום של 10 יורו. בסופו של עניין הטיסה המריאה בשעה 02:30- 4 וחצי שעות לאחר המועד המתוכנן! הנחיתה הייתה בשעה 7:00 בעוד שבכרטיס מצוין 03:05. בתקנות ראיתי שרק מעל ל5 שעות זכאים להחזר כספי אז ראיתי לפי האיחוד האירופי שמעל 3 שעות מקבלים נחזר מישהו שמבין בתקנות ויוכל לעזור? למי אני אמורה לפנות? שלחתי מכתב לחברת up , משהו נוסף שעליי לעשות? אשמח מאוד לעזרה !
שלום רב ותודה על פנייתך.
באופן עקרוני אל על אכן כפופה בטיסה זו לתקנות האירופיות, מאחר והטיסה המריאה משדה התעופה בברלין, ומאחר ובגרמניה שייכת לאיחוד האירופי. אגב אם זה היה הפוך, והטיסה הייתה ממריאה מת"א לברלין, טיסה זו לא הייתה כפופה לתקנות האירופיות. מכל מקום, אני מציע שתמתיני לקבלת תשובה מאל על, ובמידה ויידרש הנך מוזמנת לפנות בשנית. בברכה האהוד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בהמשך לפנייתי, ברצוני לדעת מה הם הפיצויים האופציונליים הקיימים לרשות up להציע?
החזר כרטיס טיסה? חצי כרטיס טיסה(מחיר טיסת חזור)? מחיר כללי לעיכובים?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום ותודה על פנייתך. טיסה זו אכן כפופה לתקנות האירופית. ציינת בפנייתך כי פנית אל חב' התעופה. בשלב זה אין מה לעשות. ככל וחברת התעופה תדחה את דרישתך, הנך מוזמן לפנות בשנית. בברכה אהוד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הפורום אינו עוסק בשאלות מסוג זה. אך בכל מקרה המלצתי היא פשוט לא לוותר ולא להרפות, להתקשר/ לשלוח מייל וכו`. עם זאת, חשוב לזכור שלעיתים זה לוקח גם זמן. תקציב לחברת התעופה תאריך יעד שעד אז אתה מצפה...
המשך תשובה