טסתי מתל-אביב לבואנוס איירס, באמצעות טיסות המשך: מת"א למדריד עם חברת אל-על וממדריד לבואנוס איירס עם חברת איר אירופה הספרדית. בחזור, היה עיכוב רציני של כשמונה שעות ביציאה של החברה הספרדית (בגין תקלה טכנית במטוס) ונחתתי באיחור במדריד והחמצתי את טיסת ההמשך שלי עם אל-על. סופקו לי כרטיסי טיסה חלופיים, אשר היו כרוכים בהמתנה של כשבע שעות נוספות במדריד. כלומר, בסופו של דבר נחתתי בתל-אביב באיחור של לפחות 13 שעות. האם אני זכאי לתבוע את איר אירופה הספרדית מכוח החוק ע"ס של כ- 3,100 ש"ח לכרטיס?
שלום רב,
לעניות דעתי, הנך זכאי לדרוש מחב' אייר אירופה פיצוי כספי על פי התקנות האירופיות, בהם נקבע פיצוי כספי במקרה זה של 600 יורו.
במקרה זה החוק הישראלי - חוק שירותי תעופה לא חל, מאחר והטיסות הופעלו על-ידי חברות תעופה שונות.
בברכה אהוד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מודה לך על תשובתך המהירה והברורה.
בהמשך לדברייך, שאלה אחת נוספת:
הבנתי כי התקנות האירופיות חלות רק שנתיים אחורה ובמקרה שלי עברו כבר כשלוש שנים. יחד עם זאת, קראתי במספר מקורות לא רשמיים כי מדינות מסוימות, וביניהן ספרד, מחילות את התקנות האירופאיות אפילו 6 שנים אחורה.
האם יש בכך אמת?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הפורום אינו עוסק בשאלות מסוג זה. מציע לך להפנות את שאלתך אל פורום שנקרא פורום דיני צרכנות. פשוט תרשמי את זה בחיפוש באתר.....
המשך תשובה