שלום, הזמנתי דרך חברת ארקיע חבילת נופש שכוללת מלון +טיסה לאילת כאשר הטיסה מת"א ביום שישי בשעות הצהרים המוקדמות. ממש בלילה לפני קיבלתי הודעה לפלאפון שהטיסה נידחת ב 4 שעות. מאחר ואיני טס בשבת ביקשתי מועד מוקדם יותר אך הם טענו שאין אז רציתי לבטל את כל החבילה . כאשר רציתי לבטל הם התעקשו שאשלם דמי ביטול רגילים לפי התקנון כאילו ביטלתי את החופשה על דעת עצמי. טענתי שזה בגלל שאיני יכול לטוס בשבת ואיני יכול להגיע עצמאית למלון ומאחר שהחבילה שונתה ללא הסכמתי מגיע לי החזר כספי מלא. אגב מדובר כאן בתקלה טכנית של החברה ולא בכח עליון או שביתה. האם אני זכאי להחזר כספי מלא עבור החבילה + פיצוי על עוגמת נפש? בתודה
שלום רב ותודה על פנייתכם
במידה והטיסה המריאה באיחור של 3 שעות ומעלה, הנכם זכאים לפיצוי כספי בסך של 250 ש"ח, אלא אם כן חב' התעופה מצליחה להוכיח כי העיכוב נבע מנסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה (כגון: מזג אוויר סוער, תקלה טכנית נדירה וכיו"ב).
בנוגע להחזר עבור החבילה, למיטב ידיעתי רק במקרים בהם היה עיכוב של 5 שעות ומעלה, אתם זכאים לבקש לבטל את הטיסה ולקבל החזר עבור כרטיס הטיסה בלבד. אולם אם בסופו של יום המראתם ו/או הטיסה המריאה בעיכוב של פחות מ-5 שעות, לא תהיו זכאים לקבל החזר.
בכבוד רב
אהוד פאי, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי אריאל, על אף המצב הביטחוני, חברת התעופה הייתה חייבת לספק לכם טיסה חלופית או לכל הפחות להחזיר לכם את התשלום בגין שווי עלות כרטיסי הטיסה בין אמסטרדם לישראל. לצערי, בד"כ ברוב מוחץ של מצבים מסוג זה, ...
המשך תשובה