שלום וברכה, בתאריך 29.2 טסתי עם חברת אלעל במחלקת עסקים לניו יורק והטיסה יצאה כמתוכנן. החזרה מניו יורק נקבעה ליום חמישי 02.2 המראה בשעה 18:45 כשהגעתי לשדה התעופה הודיעו לי שטיסתי בוטלה כי המטוס לא הגיע... וזאת כנראה מחמת השיבושים שגורמים הטייסים בחברה. ויש לציין שלא הודיעו לי כלל על ביטול הטיסה משום שלטענתם לא היו פרטים ליצירת קשר, דבר שאינו מובן לי בפני עצמו. מנהל הטיסה במקום נתן לי (למורת רוחי! שכן אני דרשתי החזר מלא ופיצוי) כרטיס טיסה חינם במחלקת עסקים לכל מקום שאלעל טסה אליו בעולם, ושילב אותי בטיסה שהמריאה כשלוש שעות אחרי בשעה 22.00 בלילה אך מחמת שלא היה להם מקום במחלקת עסקים הורידו אותי למחלקת תיירים. מכיוון שאני ממש לא מעוניין לטוס באלעל אחרי המקרה הזה ואין בכוונתי להשתמש בכרטיס פיצוי שדחפו לי בשדה בניגוד לרצוני, שאלתי היא - האם מגיע לי לקבל החזר מלא על הטיסה? ומה גובה הפיצוי שמגיע לי מהחברה במקרה זה? תודה רבה ושבוע טוב! אבי
שלום רב ותודה על פנייתך. א. במידה והטיסה בוטלה שלא בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה - הנך זכאי לפיצוי בסך של 3,070 ש"ח; ב. בעניין העברתך ממחלקת עסקים לתיירים הנך זכאי להחזר של 80 אחוז מעלות הכרטיס. בברכה עו"ד אהוד פאי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
כפי שציינתי בתאור המקרה, הורידו אותי למחלקת תיירים רק בטיסה חזור האם מגיע לי 80% מערך הכרטיס כולו או רק על החלק של הטיסה חזור?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי יהודה, בהתאם למתואר, נראה כי אכן קמה לכם עילה לפיצוי כספי, רק במקרים חמורים של תקלה טכנית חריגה ונדירה לא יינתן פיצוי, אך ברוב המקרים תקלה טכנית אינה פוטרת את חברת התעופה מלפצות את הלקוח. בברכה...
המשך תשובה