ברצוני לקבל עצה כללית האם כדאי להיכנס לתביעה נגד אל על , והאם באמצעות תביעה קטנה עצמאית או באמצעות עורך דין שמתמצה בעניין. טסנו לטיול ירח הדבש בתאריך 2.11 וחזרנו ב 16.11. הסיפור מתחיל מזה שבהגיינו לנתב"ג וידאנו מספר פעמים מול הנציגה במהלך צ'ק אין שמזוודות שלנו מועברות באופן אוטומטי לפונטה דלגדה ושאין צורך לאסוף אותן בשום שלב, רק בפונטה דלגדה עצמה. כאשר הגענו מתל אביב לבריסל בתאריך 2.11.16, התבשרנו על כך שיש עיכוב של שעה בטיסה מבריסל לליסבון מסיבות לא ברורות, זה הכניס אותנו ללחץ מסוים ולדילמה, שכן ,היה סיכון גדול שלא נספיק לטיסה אחרונה מליסבון לפונטה דלגדה של חברת TAP לאותו היום ,משמע היינו אמורים להישאר לישון בטרמינל לילה שלם בליסבון. בכל מקרה, שאלנו בדלפק באיירפורט של בריסל האם המזוודות שלנו מועברות באופן אוטומטי לפונטה דלגדה- אמרו לנו שכמובן שכן! למזלנו, בליסבון הצלחנו תוך רבע שעה לבצע צ'ק אין והגענו לפונטה דלגדה בשעה 03:23 )לפני העלייה למטוס שוב ביקשתי מהנציגות לוודא שהמזוודות נמצאות!(, ו......הופתענו בפעם הראשונה לגלות כי המזוודות שלנו לא הגיעו איתנו לאי!! ניגשנו ל-Lost /Found ,מילאנו תלונה......בקיצור ,3 ימים היינו ללא מזוודות, ללא בגדים, באי שאין בו יותר מדי אפשרויות לקנות בגדים, רק לנסוע לליסבון חזרה כדי לקנות. ...אני מזכיר, מדובר בזוג צעיר טרי אחרי חתונה שהגיע לאי כמעט בודד ללא שום דברים אישיים... מזל שלפחות את הדרכונים הבאנו בתיק האישי .הרגשנו שהטיול שלנו נהרס לעט לעט ... .בקיצור ,לאחר שסיבנו אותנו 3 ימים כל פעם מחדש בדלפק של איירפורט בפונטה דלגדה, הגענו ואספנו את המזוודות. לשאלתי "מדוע המזוודות לא הגיעו איתנו, ומדוע הן הגיעו רק עכשיו לאחר 3 ימי המתנה", כל מה שהיה לנציגה לומר לנו זה ש"חברת התעופה הראשונה שטסנו עמה )להלן: אל על( עיכבה את המזוודות ולא שיחררה אותן מסיבות לא ידועות להם". דהיינו , אפילו לא ברור האם המזוודות שלנו הגיעו ביום הטיסה לבריסל אם נותרו בכלל בתל אביב!!@ אז עד כאן הסיפור של הלוך, אבל הדברים לא הסתיימו בכך. בחזור, הגענו עם Sata Azores Airlines לפרנקפורט בתאריך 13.11.16 בשעה 13:30 כמתוכנן והייתה צפויה לנו המתנה של 6 שעות. עד כאן אין תלונות ,ידענו על כך מראש ,אך לא ידענו שלא נמריא! הטיסה לתל אביב הייתה אמורה להיות בשעה 19:30 באותו היום El Al Israel Airlines : LY 356 ,אך בשעה 18 בערב אני מקבל הודעה על דחייתה לשעה 23:30 של אותו יום, משום מה גם הנציגים של אל על התחילו להטריד אותי בטלפון) 6 שיחות(, בשיחה השביעית ברצף כבר התחלתי לדאוג ומאין בררה עניתי לטלפון) חויבתי 80 ₪ לפחות, עדיין לא קיבלתי חשבונית, כנראה תהיה "הפתעה "שם( וכל זאת כדי לשמוע שטיסתי נדחתה לשעה 23:30 של אותו היום בשל סיבות מצבעיות. כנראה באל על חושבים שתשובה כזאת אמורה לספק את הלקוח. אוקיי, מבצעיות אז מבצעיות ,לפחות קיבלתי הודעה על כך .אך בזה הדבר לא נגמר! @ בשעה 20:30 בערב לערך אני מקבל הודעה נוספת מאל על ובה רשום כי טיסתי בוטלה והועברתי לטיסה אחרת ליום אחר 14.11.16 בשעה 11 בבוקר. "האם זה אמיתי"?- שאלנו את עצמנו. מה נעשה עכשיו? למה זה קורה לנו , במיוחד אחרי שהמזוודות שלנו הלכו לאיבוד, ועיכובים למיניהם בטיסות! אך הסתבר לנו שזה לא היה סוף פסוק. בלית בררה התחלנו להבין שאנחנו בלי שום ציוד עלינו, לא היה בידינו אפילו מצרכים מיידים הדרושים, התחלנו לחפש היכן לישון, אך הסוללה שלי נגמרה ,ומכיוון שחבילת האינטרנט הייתה רק ברשותי, בלית בררה הלכנו לאיירפורט לחפש איזה חדר המתנה כדי לעבור את הלילה הזוועתי הזה, לא האמנו שזה קורה לנו! בהגיענו לאיירפורט, במרכז קבלת המידע נאמר לנו שאין דבר כזה חדר המתנה ועלינו ללכת לחפש לישון במלון. בניסיוננו האחרון הלכנו לחפש מישהו בדלפק של אל על )אולי נקבל מענה כלשהו(, ולהפתעתנו ראינו שם 2 נציגות דוברות אנגלית. כמה מפתיע היה לגלות שאנחנו זכאים לקבל לילה במלון וגם ארוחה! אינני מבין מדוע אל על שלחה לנו הודעה על ביטול טיסתנו והעברתה ליום אחר, אך "שכחה "לציין כי יש בידיה גם אחריות לספק לתושב במדינה זרה לינה ללקוח שלה@! וכך, היינו בקור דובים איזה 5 שעות נוספות בפרנקפורט בלי שום מכסה וחזרנו הביתה חולים גם. מדוע זה קורה ?האם זאת שיטה של אל על, האם באל על חושבים שהלקוחות יעברו על זה בסדר יומם !@?? באמת מעניין אותנו לדעת. למחרת בבוקר עלינו לטיסה לישראל לאחר עיכוב של כשעה אולי קצת פחות, ונחשו מה..........................................?המזוודות לא הגיעו לישראל איתנו..........! זה פשוט לא יאומן , זה לא אמיתי , לא יכול להיות דבר כזה!!!! יותר מכך ,כאשר ניגשנו בבן גוריון לדלפק של האבדות, נאמר לנו שהבגאז' שלנו לא רשום
שלום רב ותודה על פנייתכם. הנני סבור כי במקרה זה הנכם זכאים לקבל פיצוי כספי, וככל ואל על תסרב לשלם לכם אותו, ניתן לנקוט נגדה בהליכים משפטיים. בברכה אהוד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
השאלה לא ברורה, כמו כן, במידה ונוסע אינו מגיע לטיסת ההלוך, ישנם המון מקרים בהם חברת התעופה תבטל גם את טיסת החזור משום שהוא שהנוסע לא הופיע לטיסת ההלוך. ...
המשך תשובה