ב 17 לדצמבר הייתי אמורה לטוס עם British Airways מלונדון לסן דייגו ארה״ב. הטיסה היתה אמורה לצאת ב 2:00 בצהריים ונדחתה בגלל ערפל, אחר כך בגלל תקלה במטוס ובסוף בגלל שהחברה לא מצאה דיילים שיעבדו בטיסה. נאמר לנוסעים לשלם על מלון ולבקש החזר. אחרי שעות של המתנה בתור, חברת התיירות מצאה לי מלון כשעה נסיעה מהשדה במחיר של £214 ללילה והנסיעות הלוך חזור לשדה עלו לי £150. לתדהמתי, גיליתי למחרת שחלק מהנוסעים קיבלו שוברים למלון הילטון בשדה וגם שוברי מסעדה והשתמשו בהסעה המקומית. זה אחרי שצוות הקרקע של החברה אמר שאין להם שוברי מלון עבורנו. הטיסה עזבה למחרת ב 12 בצהריים באיחור של 22 שעות. לפי מה שקראתי מגיע לי פיצוי של €600 והחזר עבור ההוצאות. האם אני צודקת?
שלום רב ותודה על פנייתך
באופן עיקרוני, כאשר יש עיכוב בטיסה של מעל 8 שעות, על חברת התעופה לפצות אותך. יחד עם זאת לכלל זה יש חריג שקובע, כי במידה וחב' התעופה מוכיחה שהעיכוב נגרם בשל נסיבות מיוחדות (כגון: מזג אוויר סוער או תקלה טכנית חריגה), תהא היא פטורה מתשלום הפיצוי. לכן יש לבחון במקרה שלך את כלל הנסיבות שגרמו לעיכוב הטיסה (מומלץ להסתייע בכך בעו"ד). בכל מקרה את זכאית להחזר ההוצאות שנגרמו לך בגין המלון והמונית, ללא קשר לפיצוי.
בברכה אהוד פאי, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
במקרים בהם העיכוב בטיסה הוא בין 2-5 שעות, הנוסע יהיה זכאי לקבל מחברת תעופה שירותי סיוע כגון שיחת טלפון, מזון ומשקאות. אך לא קיימת לנוסע זכאות לפיצוי כספי בגין העיכוב בטיסה...
המשך תשובה