בתאריך ה18.7 אמי טסה לבודפשט. ההמראה הייתה אמורה להיות בשעה 6:45,בעוד בדרכה לשדה התעופה קיבלה אס אמ אס על כך שההמראה נדחתה לשעה 8:15.אמי הגיעה לשדה התעופה עברה את הבידוק ועלתה על המטוס. המטוס המריא אך לאחר כשעה המטוס חזר על עקבותיו ונחת חזרה בישראל בשל "תקלה טכנית". ההמתנה בדיוטי פרי למטוס חלופי הייתה ארוכה מאוד וללא שום הסבר מאף נציג על זמן מתוכנן להמראה חדשה. כאשר ניסתה לדלות מידע מדיילי הקרקע הפנו אותה למוקד של אל על, אך במוקד של אל על אמרו לה שלא יודעים כלום.כל הזמן הזה סיפקו לה ארוחה ובכך ניסו למשוך את הזמן עוד ועוד. בשעה 15:30 הגיע מטוס חלופי והתחילה ההמראה,בזמן הטיסה דיילי האוויר התנצלו על האי נוחות והסבירו שבבוקר הם המריאו במטוס ספרדי חכור והייתה בה איזושהי תקלה טכנית. שלחנו מכתב לאל על על דרישה לפיצוי על יום שלם שהיא פספסה(במקום לנחות ב9:15 הם נחתו בסופו של דבר בסביבות השעה 19:30) אך הם טוענים שמכיוון שהמטוס המריא ולאחר מכן חזר ולא סתם ככה הטיסה נדחתה הם לא חייבים בשום פיצוי. האם זה נכון?אשמח לייעוץ בעניין.
שלום רב ותודה על פנייתכם
מהנתונים שציינתם נראה כי במקרה זה לא תהיו זכאים לקבל פיצוי כספי, מאחר והנסיבות עשויות להיות בגדר נסיבות מיוחדות שלא היות בשליטת חברת התעופה.
אומנם תקלה טכנית שלעצמה אינה פוטרת את חב' התעופה מתשלום פיצוי כספי, אלא אם כן מדובר בתקלה חריגה ובלתי צפויה, כפי שנראה שאירע במקרה זה, מאחר והמטוס כפי שציינתם - חזר על עקבותיו בשל התקלה הטכנית.
בברכה
אהוד פאי, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בהתאם למתואר, ככל הנראה אכן קמה לך זכאות לפיצוי. סיבת הביטול בהתאם למה שאתה מתאר אינה עולה לכדי קבלת פטור מפיצוי הנוסע של חברת התעופה. כמו כן, השואל קיבל ייעוץ אישי בנושא. ...
המשך תשובה