שלום, אשתי ואני טסנו עם Catay Pacific ממנילה, פיליפינים ל-מנצ'סטר, אנגליה עם קונקשיין בהונג קונג. הטיסה ממנילה יצאה בעיכוב של שעתיים ובעקבות כך פספסנו את טיסת ההמשך מהונג קונג. קיבלנו לילה במלון ושובצנו למחרת בבוקר לטיסה מהונג קונג ללונדון עם קטאי פסיפיק ומלונדון למנצ'סטר עם בריטיש אירווייס. בשורה התחתונה הגענו ליעדנו (מנצ'סטר,אנגליה) בעיכוב של 12 שעות. שלחנו מכתב עם דרישה לפיצוי והוצע לנו פיצוי עלוב: ואוצ'ר ע"ס 50USD לאדם לשימוש בטיסתנו הבאה עם קטאי פסיפיק. כששמעתי על הפיצוי שהוצע לנו - צחקתי. זהו פיצוי מגוחך. הרי לא נטוס עם חברת תעופה זו גם כי חווינו חוויה לא נעימה וגם כי איננו מתככננים טיסה ארוכה בקרוב. אגב, הואוצ'ר תקף לשנה בלבד. ידוע לי כי הפיצוי עבור עיכוב שכזה (12 שעות איחור בהגעה ליעד) בהתחשב למרחק הטיסה הוא 600 EURO לאדם. אני מניח כמובן מאליו שהחוק בישראל איננו תקף במקרה זה כי הטיסה לא יצאה או הגיעה לישראל. מה מומלץ לי לעשות? והאם אני צודק בדעתי כי זהו פיצוי מגוחך? תודה רבה על תגובתכם.
החוק הישראלי אינו תקף במקרה זה משום שכפי שציינת הטיסה לא המריאה מישראל או אליה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום אנה, על פי מה שאת מתארת אכן קמה לכם עילה לפיצוי. היו צריכים לעדכן אתכם על השינוי. עם זאת, אשמח לשמוע עוד פרטים על זהות חברת התעופה וגם לראות את התשובות בנושא זה שמסרו לך הסוכנות/חברת התעופה....
המשך תשובה