יונייטד יצאה במסע פרסום בכל מדיה אפשרית על כך שהחל מ-1 באפריל 2016, היא תבצע טיסות ישירות בין ת"א לסן פרנסיסקו, תוך שהיא מדגישה, שהטיסות תבוצענה ב"מטוס החלומות" ה-787-9 (דרימליינר), החדיש ביותר. כבר בדצמבר 2015 הזמנתי טיסות של United לקיץ 2016. בעת בחירת הטיסות עמדה לנגד עיני בין השאר העובדה, שליונייטד יהיו טיסות ישירות בדרימליינר בין נתב"ג לסן פרנסיסקו. לפני מספר ימים, בבדיקה מקרית של ההזמנה, הסתבר לי שיש שינויים בטיסות הטראנס אטלנטיות שהזמנתי והן תבוצענה ע"י 777-200 ולא ע"י הדרימליינר. כתוצאה מכך המושבים שלנו הוזזו למקומות אחרים, שלא בהתאם להעדפות שלנו. על שינוי זה לא קיבלנו שום הודעה וכאמור, גיליתי זאת במקרה. הייתי עלול שלא לגלות זאת במועד ואז הייתי נשאר עם מושבים לא מתאימים. כמובן שזה גם לא סוג המטוס שבו רצינו לטוס. נאלצתי להיכנס להזמנה ולשנות את מקומות הישיבה בהתאם למה שנשאר זמין עכשיו. בשיחה הטלפונית עם יונייטד, נאמר לי שלמרות הפרסומים והמיילים על טיסות בדרימליינר, כמעט כל הקיץ הטיסות תבוצענה ע"י ה-777-200 ולא ע"י הדרימליינר, כי "יש בו יותר מושבים" ושעל פי חוזה התובלה, מותר להם להחליף מטוס. יונייטד איננה חברת שכר, שמקובל שמבצעת שינויים בטיסות כמעט ככל העולה על רוחה. האם חברת תעופה סדירה יכולה לבצע בהזמנה שינויים כאלה מבלי להודיע ללקוח ולפחות לאפשר לו ביטול/שינוי שלא לדבר על פיצוי על אי עמידה בתנאי ההזמנה ? הרי כל הפרסום המסיבי של יונייטד הדגיש שוב ושוב שהטיסות הן בדרימליינר ואפילו במייל שקיבלתי מהם ב-17.3.2016 מופיע עדין פרסום ככותרת ראשית: Take your dream trip to the West Coast Fly nonstop on our Dreamliner to San Francisco and Silicon Valley beginning April 1st. חצי שנה מפרסמים ומדגישים את הדרימליינר כמטוס שיטוס בטיסות האלה. מפמפמים זאת שוב ושוב בכל מדיה אפשרית. לא עושים דבר כזה לגבי אף סוג מטוס אחר, כלומר בברור מוכרים פה מוצר מאוד מסוים ומשכנעים אותך שבטיסות אלה תטוס עם מוצר התעופה הטוב ביותר הקיים היום. וכשמגיע רגע האמת למימוש ההבטחה, פתאום משנים את המוצר שקנית למשהו אחר לחלוטין ולא רק בטיסה אחת ספיציפית אלא בכל עונת השיא. האם אין בזה משום הונאה ? אני בהחלט מרגיש לקוח מרומה. אם חברת מוניות היתה מוכר למישהו נסיעה במונית מת"א לירושלים ולאחר מכן מחליפה את המונית במיניבוס, בגלל הביקוש וזה שיש בו יותר מקומות, האם זה היה תקין או הונאה ?
הפורום עוסק אך ורק בעיכובים ובביטולים חד צדדים מצד חברות התעופה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
במידה והמטוס המריא לאחר 8 שעות ממועד הטיסה המקורי, קרי, ניתוק הגלגלים ממסלול ההמראה היה לאחר 8 שעות איחור אז כן. ...
המשך תשובה