הגשתי תביעה מול איר ברלין לגבי טיסה שהזמנתי באמצעות המוקד הטלפוני של החברה בגרמניה (לאחר שלא ניתן היה לבצע באתר האינטרנט - טיסה במימוש נקודות מועדון). הטיסה עצמה היתה בכיוון אחד בין שני יעדים בספרד. נציגי החברה בארץ טוענים כי אין סמכות שיפוט בישראל לפי סעיף זה כיוון שלא עונה על התנאים: מקום משבו של המוביל לא בישראל, מקום שיש למוביל בית עסק באמצעותו נעשה החוזה, בית המשפט במקום היעד הוא לא בישראל. האם הדבר תקף גם בעידן הגלובלי של היום בו מבצעים הזמנות ישירות דרך אתרי אינטרנט ו/או מוקדים טלפונים ? האם העובדה כי לא ניתן היה לבצע את העסקה בדרך אחרת (אתר האינטרנט לא אפשר) יכולה לסייע בכך ?
על פניו נראה כי הטענות של אייר ברלין נכונות
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
נתנאל היקר שלום, חסרים פרטים על מנת להבין את השתלשלות הדברים טוב יותר. יש לעמוד על התיעוד הקיים ברשותך לגבי תשובת חברת הביטוח והתיעוד של משדר הבריאות ההולנדי. אגב, האם פנית אל חברת התעופה כשהיית בשדה...
המשך תשובה