שלום רב, בתאריך ה26/12/15 הגעתי לנתב"ג על מנת לטוס לחופשה באמסטרדם עם חברת Transavia בטיסה HV 5810. ביצעתי תהליך צ'ק-אין באינטרנט יום לפני הטיסה וכאשר הגעתי לנתב"ג בשעה 18:00 נאמר לי ע"י נציגה של רשות שדות התעופה שאיני צריך לעבור בתור הראשוני במידה ואין לי כבודה לשלוח ואני יכול להשתמש במכונות האוטומטיות (קיוסק). כאשר ניגשתי למכונה נתקלתי בבעיה שהמכונה רשמה שהדרכון אינו מזוהה לאחר תהליך סריקת הדרכון, נציג רשות שדות התעופה שהיה באיזור עזר לי בתהליך הדפסת הכרטיס עליה למטוס במכונה האוטומטית, הנציג לא צלח בניסיון הראשון והחליף מכונה, המכונה השניה הוציאה התראה על כך שהדרכון פג תוקף אך הנציג המשיך לנסות ולבסוף צלח והדפיס עבורי כרטיס עליה למטוס. לאחר 3 שעות שעשיתי קניות בדיוטי פרי ישבתי ואכלתי הגיעה הזמן לעליה למטוס, כאשר ניגשתי בשעה 21:15 לבצע עליה למטוס נמנע ממני לעלות לטיסה ע"י נציגת חברת Laufer (מספקת שירותים לחברת התעופה בישראל) מכיוון שהדרכון שלי פג תוקף בעוד פחות מ-3 חודשים. הנציגה אמרה שזאת אשמתי שלא ידעתי את החוק הנ"ל ושאם הייתי עובר אצל נציג בבידוק הראשוני ולא במכונה האוטומטית זה היה נאמר לי ועכשיו כבר מאוחר מידי לתהליך של חידוש דרכון דחוף מכיוון שהטיסה צריכה לצאת ושאם אני מעוניין לטוס אני אצטרך לקנות כרטיס טיסה חדש על חשבוני ביום שלמחרת לאחר שחידשתי באופן דחוף את הדרכון. אני מבין שאי ידיעת החוק (בדיקת תוקף הדרכון) אינה פותרת מעונש ושהיה באחריותי לוודא שלדרכון שלי יש תוקף של מינימום 3 חודשים אך נמנע ממני לחדש את הדרכון באופן דחוף דרך הסניף של משרד הפנים הנמצא בנתב"ג מכיוון שלא נאמר לי בזמן הדפסת הכרטיס עליה למטוס בנתב"ג שאין לי תוקף לדרכון כפי שהנוהל של עובדי חברת לאופר תעופה –גהי קובע שלסרב להדפיס לנוסע כרטיס עליה למטוס. מספר שאלות בנושא: 1. מדוע החוק הנ"ל (תוקף של 3 מינימלי של הדרכון) לא מצוין בעת תהליך הבידוק בנתב"ג? מה הרגולציה בנושא זה? 2. מדוע המכונה האוטומטית (קיוסק) אינה מבצעת את הבידוק כפי שנציג אנושי מבצע? מדוע לא קיבלתי התראה על הנושא בזמן הבידוק הראשוני? מי אחראי על המכונה האוטומטית ועל הנהלים שע"פ היא עובדת? 3. מדוע הנציג של רשות שדות התעופה אינו מפנה לנציג אנושי כאשר נתקל בבעיה במכונה האוטומטית? 4. כיצד אני יכול לקבל החזר על כרטיס טיסה + מלון + ימי חופשה + מוניות שנזרקו לפח + עוגמת נפש מכיוון שלא קיבלתי התראה בזמן הבידוק הראשוני אשר יכלה לתת לי זמן לחדש את הדרכון באופן דחוף ולעלות על הטיסה שלי? בברכה, אורן.
הפורום עוסק אך ורק בביטולים חד צדדים מצד חברות התעופה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רוברט היקר שלום, ראשית, לא ברור האם הטיסה המקורית שהתעכבה לפי מה שאתה מתאר המריאה בסופו של דבר. אני מבין שהיה כאוס. עם זאת, חסרים פרטים נוספים על מנת להבין את הסיבה שבחרת לרכוש כרטיס טיסה אחר. באשר...
המשך תשובה