בתאריך 9/1/16 טסתי בחברת התעופה הבלגית Jetairfly ממיאמי לתל-אביב דרך בריסל, ולשם הדיוק לא הגעתי כלל לתל-אביב עם חברת התעופה הבלגית, אלא עם חברת אל-על לאחר שאולצתי לממן כרטיס טיסה נוסף בשדה התעופה בריסל ולהלן הנסיבות שהצריכו אותי לרכוש כרטיס נוסף. הגעתי לשדה התעופה במיאמי כאשר ברשותי כרטיס טיסה עד לתל-אביב שנרכש באינטרנט במחיר של $420. סחבתי איתי מטען עודף והכנתי את עצמי לשלם בעבור משקל יתר. לאחר בירור עם דלפק הצ'ק אין, הוברר לי כי אאלץ לשלם סכום של $928. כיוון שלא הייתה לי ברירה אחרת שילמתי לבסוף את הסכום האסטרונומי והמטען נשלח עד לנקודת היעד הסופית תל-אביב. וידאתי עם נציג הצ'ק אין כי אכן מטעני יגיע לנקודת היעד וכי לא אצטרך לשלם עוד בעבור משקל נוסף כלשהו, כולל מטען היד איתו אני עולה למטוס, עד הגעתי לתל-אביב. לאחר ההגעה לבריסל ולאחר המתנה על מספר שעות החלה העלייה למטוס לטיסה לתל-אביב. כאשר נקראתי לעלות למטוס זמן קצר בטרם סגירת הטיסה הובהר לי על ידי נציגי חברת התעופה כי עלי לשלם סכום נוסף של 150 אירו בעבור מטען היד. הסברתי להם כי חלה טעות וכי שילמתי ואף וידאתי בנמל התעופה במיאמי מול נציגי חברת התעופה כי הן המטען העודף והן מטען היד שולמו במלואם, לראיה הצגתי את הקבלות בעבור התשלום והצעתי לנציג ליצור קשר עם התחנה שלהם במיאמי. הנציג סירב מיידית והודיע לי כי אם לא אשלם להם את הסכום המבוקש, לא אעלה על הטיסה. בתגובה אמרתי לאותו הנציג כי למרות ולמיטב ידיעתי שילמתי כבר מעל ומעבר לחברת התעופה, אשלם את הסכום המבוקש בכרטיס אשראי. הנציג סירב לקבל כרטיס אשראי ודרש ממני לשלם אך ורק במזומן, לא הותיר בידי את האופציה לגשת ולמשוך כסף מזומן ממכשיר הכספומט הקרוב, הודיע לצוות ההעמסה לפרוק את המטען שלי מהמטוס ואף קרא למשטרה על מנת שילוו אותי אל מחוץ לאיזור שער העלייה למטוס. ההשפלה שעברתי מצד חברת התעופה ועובדיה, אשר שילמתי להם לאין שערוך וממיטב כספי לא גמרה אומר. אכן הורחקתי משער העלייה למטוס על ידי השוטרים שנקראו ולאחר ואותו הנציג שחרר את המטוס בלא שזכיתי לקבל את השירות אשר לו שילמתי וממיטב כספי. בשעה שמטעני נשלח אל איזור קבלת המזוודות, פניתי אל דלפק חברת התעופה על מנת לברר בנוגע לטיסתי לתל-אביב אך הוברר לי על ידי המנהלת התורנית כי אאלץ לממן את הטיסה לתל-אביב מכספי כיוון שהכרטיס אותו רכשתי אינו בתוקף ובנוסף אאלץ לשלם בעבור הטסת המטען לתל-אביב וכי חברת התעופה מסירה כל אחריות ממני כלקוח. לא רק שהושפלתי בשער העלייה למטוס בידי עובדי החברה אלא בנוסף חברת התעופה מסרבת לספק לי את השירות אותו רכשתי ממנה ובמיטב כספי. בהמשך הערב הצלחתי לרכוש כרטיס בחברת אל-על מאין ברירה ונאלצתי לשלם לשלם עוד בעבור הטסת המטען שלי - סכום של כ- $670. לאחר שנאלצתי לאסוף את המטען על מנת לשלוח אותו עם חברת אל-על גיליתי בנוסף ולתדהמתי כי נעשה נזק לאין שיעור למזוודות אותן שלחתי עם חברת Jetairfly. ברצוני לדעת ראשית כל האם אהיה זכאי הן להחזר כספי והן לפיצוי כספי כנגד הגשת תביעה על נזק כספי לאין שיערוך, השפלה ועוגמת נפש ואיך ניתן להגיש תביעה כנגד חברת התעופה. תודה מראש ובברכה, רוני
הפורום עוסק אך ורק בביטולים ועיכובים חד צדדים מצד חברות התעופה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יגאל היקר שלום, לצערי, חוסר תשומת הלב פועל לרעתך במקרה זה. על אף אחריותם על סוכנויות הנסיעות וחברות התעופה השונות לעדכן את הנוסע בשינוי מועד הטיסה. נראה כי הם אכן הודיעו לך על השינוי. באמת מקרה מצע...
המשך תשובה