שלום רב, טיסת טורקיש סדירה מהארץ לסופיה דרך איסטנבול. מדובר בטיסות סדירות שהוזמנו דרך אתר החברה. הטיסה יצאה באיחור של כשעה מהארץ. עם ההגעה לתחומי איסטנבול - המטוס הונחה לבצע הקפות במשך כחצי שעה בטרם קיבל אישור לנחות. לאחר הנחיתה - חיכינו כ- 20 דקות בתוך המטוס הלא ממוזג, עד שהגיעו שירותי ההסעה (המטוס לא התחבר לשרוול). כתוצאה מכל העיכובים המצטברים - פספסנו את טיסת ההמשך לסופיה. לאחר הרבה ריצות קיבלנו טיסה חדשה לסופיה רק בבוקר למחרת - ומלון + ארוחת ערב לאותו הלילה. רצינו למשוך את המזוודות כדי יהיו לנו בגדים להחלפה + טואלטיקה (גילוח וכו') - אך המזוודות הועברו לחדר המתנה לטיסה למחרת ולא ניתן היה להוציאן. טורקיש גם לא סיפקו לנו בגדים תחתונים להחלפה או טואלטיקה. למחרת בבוקר העירו אותנו ב- 0430 כדי להגיע לשדה עד 0530 - לקראת הטיסה החדשה, שהיתה אמורה להמריא ב -0730. לבסוף המריאה באיחור של כחצי שעה. בנוסף היו לנו הוצאות בפועל (עם קבלות) - המלון ללילה הראשון בסופיה שחייב אותנו מכיוון שלא הגענו, עלויות טואלטיקה בשדה באיסטנבול ועוד. השאלה שלי היא באם אנו זכאים לפיצוי (מעבר להחזר מלא בגין ההוצאות בפועל), בגין השיבוש בלו"ז וכל עוגמת הנפש של אובדן שעות טיול (נאלצנו לוותר על לא מעט אתרים בתכנית), חוסר הנוחות הנובעת מאי-היכולת להחליף בגדים. תודה
לא קיימת זכאות לפיצוי על פי הוראות חוק שירותי תעופה ("חוק טיבי") משום שהחוק מדבר על שעת ההמראה ולא על שעת הנחיתה ביעד הסופי. לכן, אם לא היה עיכוב מעל 8 שעות בהמראה של אחד מהמקטעים, לא קיימת זכאות לפיצוי על פי הוראות החוק.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
במקרה שאתה מתאר הטיסה הוקדמה מעל 8 שעות. לפיכך, הסעיף הרלוונטי בעניינך בחוק שירותי תעופה הוא סעיף 8(א) וסעיף 8(ב) שם נקבע כי : (8(א)"נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמועד המראתה הוקדם ביותר מחמש שעות ...
המשך תשובה