שלום רב, לפני כחודש לערך טסתי עם 2 חבריי (שלושתינו חיילים) לפלמה דה מאיורקה עם קונקשן בברצלונה. בעקבות טעות שקרתה בעת ההזמנה, יצא כי הזמנו טיסות לתאריכים בהם זמן החזרה לארץ לא התאפשר לנו מהיותנו חיילים. לפיכך, נאלצנו לשלם לחברת התעופה 75 דולר כל אחד בעבור הקדמת החזרה ביום. כשעלינו על המטוס הלוך, הקונקשן התבצע כראוי וכשהגענו למאיורקה נוכחו לגלות כי המזוודות שלנו נאבדו בדרך. נחתנו במאיורקה בסביבות 11 בצהריים, מילאנו טפסים בדוכן המלא באנשים שאיבדו מזוודות גם כן, וקיבלנו הבטחה כי המזוודות יגיעו לכל המאוחר היום בערב ישירות למלון. הגענו למלון עם הביגוד עלינו בלבד, ללא בגדים להחלפה. יצרנו קשר טלפוני עם חברת התעופה (איבריה) וקיבלנו הבטחות לגבי הגעת הכבודה בשעתיים הקרובות. עניין זה חייב אותנו תמיד להיות בעירנות בקבלה ודי ניטרל אותנו במקום. עניין זה נמשך עד למחרת, בסביבות השעה 19:00, אשר בה קיבלנו את המזוודות. עד אז, נאלצנו להסתובב עם אותם בגדים, אותם התחתונים, ללא יכולת ללכת לים, לבריכה או לבלות בערב. בנוסף לכך, עקב הבטחות אנשי איבריה, לא קנינו בגדים מציפייה שבגדינו יגיעו בקרוב, עד שהבנו שאין אמת בפיהם, ונאלצנו לקנות למרות שלא תכננו מלכתחילה (הקבלות עוד אצלנו). בטיסת החזור, כאשר עלינו על המטוס מברצלונה לישראל, יצא שנתקענו על מסלול ההמראה בערך כשעתיים וחצי עקב בעיה במנוע. כל הזמן הזה לא הוגשו לנו מים ואוכל בכלל, והמיזוג אוויר לא עבד כלל. לאחר זמן זה, העבירו אותנו לשדה"ת, ללא כל מידע מקדים לאן עלינו ללכת כעת. התברברנו כשעה וחצי עד שמצאנו את הטיסה וקיבלנו מיני פיצוי בדמות קפה ומאפה. בסה"כ, היינו אמורים לנחות ב22:55, ויצא כי נחתנו ב4:30 למחרת, מה שגרר לכולנו בעיות בצבא, בירורים לאחר מכן, ותשלום פיצוי בסך 75 דולר כל אחד, עבור תוצאה שרצינו ועל כן שילמנו למנוע - חזרה ב5.7. עד שהתפאשר לנו לצאת לטיול לחו"ל, חברת התעופה פשוט פגעה בהנאה שלנו בכל דרך בה התאפשר לה. לאחר בירורים מעמיקים באתר החברה, אשר אינו נגיש כלל ולא ברור ממנו איפה ניתן ליצור קשר, שלחנו מכתב ב13.7 ׁׁ(חזרנו ב5.7, למרות שתוכנן ב4.7). המכתב היה מפורט ודרש פיצוי עבור הנזק שהחברה גרמה לנו, אך אפילו לשלוח קבלות לא יכלנו "כיוון שהתמונות לא עברו את מנגנוני האבטחה של האתר". הובטח מהחברה במייל שנשלח כתגובה להודעה, כי נקבל הודעה לא מאוחר מ21 ימים מיום השליחה. מחר יעברו 21 ימים, ואין תשובה ואין נעליים. שאלותינו הן כאלה: 1. מה עלות הפיצויים שניתן לדרוש מהחברה? 2. איך עלינו לנהוג כאשר החברה כלל לא מאפשרת לנו הצגת הוכחות לתביעת הנזיקין, ואפילו לא חוזרת אלינו במיילים? מצטערים על פירוט היתר, העניין פגע בהנאתנו משמעותית. תודה מראש.
הפורום עוסק אך ורק בביטולי או עיכובי טיסות שנעשו באופן חד צדדי על ידי חברות התעופה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
השאלה אינה מתאימה לפורום הנ"ל. עם זאת, אני ממליץ לך לבדוק עוד הצעות מחיר, ולעשות זאת אך ורק דרך עורך דין שינסח את כתב התביעה. חשוב שכתב התביעה יהיה מנוסח דרך עיניים של עורך דין הבקיא בתחום. הליך ש...
המשך תשובה