באוקטובר האחרון היינו אמורים לצאת לנופש בכריתים . המארגן היה קשרי תעופה. הטיסה יצאה באיחור של למעלה מ 8 שעות ובשדה נאמר לנו שהסיבה היא תקלה טכנית. מצאתי פרשנויות שגם לפי החוק האירופאי תקלה טכנית אינה בגדר "נסיבות מיוחדות" ולכן על חברת התעופה לפצות אותנו לפי החוק. הם מתעקשים שתקלה פוטרת אותם מפיצוי. האם ישנן תקלות הפוטרות מפיצוי? מה חברת התעופה חייבת להוכיח ?
על מפעיל הטיסה או המארגן הנטל להוכיח שלושה תנאים מצטברים, על מנת שאלו יוכלו ליהנות מהפטור הקבוע בחוק:
1. "הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות";
2. "שלא היו בשליטתו";
3. "וגם אם היה עושה כל אשר ביכולתו – לא היה יכול למנוע את ביטולה בשל אותן נסיבות";
במידה ויוכח כי התגלתה "תקלה טכנית" נדירה שנכנסת להגדרה לעיל, יכול להיות שלא תהיו זכאים לכל פיצוי כספי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
תשובתה של חברת התעופה אינה נכונה, זאת משום שחוק שירותי התעופה הישראלי חל במקרים בהם מדובר בטיסה מישראל או אל ישראל. במקרה שאתה מתאר ניתן לתבוע את חברת התעופה בישראל. עם זאת, אני צריך לקבל יותר פרטים ע...
המשך תשובה