משפחתי ואני רכשנו כרטיסי טיסה לרומא דרך איסטנבול מחברת נסיעות מקומית על ידי טורקיש אירליינס .הגענו לאיסטנבול לשער הכניסה למטוס כשעה לפני זמן הטיסה(12:00) בשעה 11:50 עמדנו לעלות למטוס ולהפתעתנו הדלתות היו סגורות. איש ניקיון שהיה במקום הסביר שדלתות העליה למטוס נסגרות בשעה 11:45 נאלצנו להסתובב שעות ארוכות בנמל תעופה זר ללא כל אפשרות לעזרה כלשהי . לאחר מאמצים רבים קנינו כרטיס נוסף ( 5 כרטיסים) במחיר גבוה. בדקנו את הכרטיס המקורי, אכן הייתה רשומה שורה בנוגע לסגירת הדלתות ב- 11:45 אך שורה זו כתובה באותיות זעירות שלא ניתן להבחין בה במבט כללי. השאלה שלי אנו כטסים בפעם ראשונה ולא מכירים את הנהלים , מהיכן יכולנו לדעת על הסעיף הנ"ל ? הגענו לשדה תעופה הרבה לפני הזמן בלוחות המראות נחיתות לא מצוין דבר לגבי סגירת הדלתות . גם השער לא מצוין דבר לגבי סעיף זה, ולא ניתנה התראה לא בכריזה ולא על ידי אנשי הצוות בשער. בשעה 11:50 המטוס כבר לא היה ! ואנחנו המתנו ממש בקרבת השער . היו לנו 5 מזוודות שכבר הועמסו למטוס. אנשי הצוות העדיפו להוריד אותם מן המטוס אע"פ שידעו שאנו באולם ההמתנה . ידוע שבמקרה של שינוי אולם המתנה או שעת הטיסה השינוי מוצג בלוחות המראות/נחיתות ומודיעים על כך גם בכריזה אך במקרה כזה לא הייתה שום התראה למעט שורה זעירה בכרטיס. כעיקרון שעת הטיסה היא החשובה לנוסע וכן מיקומו במטוס פרטים אלה אכן רשומים באותיות בולטות על גבי הכרטיס אך מדוע השורה החשובה ביותר כתובה באותיות זעירות שלא ניתן באותה קלות להבחין בה??? כנראה שיש כוונה להכשיל נוסעים תמימים(ואנו לא היחידים לאותה טיסה שנקלעו לאותו מצב) האם לא מגיע לנו פיצויי על עגמת הנפש הרבה שנגרמה לנו בנוסף למחיר ששילמנו וכן לאיחור שהיה לנו כהפסד בהגיענו למקור היעד??
הפורום עוסק אך ורק בביטולי טיסות שנעשו באופן חד צדדי על ידי חברות התעופה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ככל הנראה שלא, ראשית, לא מדובר בביטול טיסה, וגם לא מדובר בעיכוב של יותר משעתיים. שנית, לא ברורה סיבת העיכוב. בנוסף, יש לצאת מנקודת הנחה שבתי המשפט נוטים שלא לפצות במקרים מסוג זה הן בשל הזמן הקצר שהתע...
המשך תשובה