שלום רב, הילד חזר בשבוע שעבר ממחנה קיץ בארה"ב אליו נסע טרם מבצע "צוק איתן" מדובר בילד בן 14 לו קנינו כרטיס טיסה עם ליווי בתוספת מחיר באלאיטליה (בוסטון->רומא->בן גוריון). הטיסה מרומא לישראל נדחתה מספר פעמים כאשר בכל פעם אלאיטליה מספרים לנו שהטיסה תצא כמתוכנן ולא מציעים שום חלופה (לא של טיסה ולא של מלון) .ביקשנו מהם שידאגו שהילד יחזור באלעל, הם פנו אל אלעל ונאמר להם לטענתם שאין מקום בטיסה חזרה לארץ. בסופו של דבר לאחר ששילמנו סכום מופרז לאלעל נמצא מקום בטיסת אלעל מרומא לישראל. כיצד ניתן לקבל את עלות הטיסה באלעל מאלאיטליה? המתנה במענה הקולי שלהם נמשכת לנצח (אחרי 55 דקות ירדנו ממקום 14 בתור למקום 7), והסוכן שדרכו נקנו הכרטיסים לא ממש עוזר לנו וטוען שהוא רק המתווך. אשמח לשמוע את המלצותיכם בעניין, טרם אגיש תביעה גם נגד הסוכן וגם נגד חברת אלאיטליה.
ערן שלום,
במידה וביטול הטיסה נעשה בעקבות מבצע "צוק איתן" חברת התעופה צריכה למצוא לנוסע טיסה חלופית (אין הגדרה מדויקת תוך כמה זמן היא צריכה לעשות זאת).
כמו כן, היא צריכה לספק לנוסע "שירותי סיוע" (מלון ומזון עד למועד הטיסה החלופית).
לכן, אני לא בטוח שיהיה נכון לתבוע במקרה זה את חברת התעופה אלא אם כן, היא לא עמדה בחובות שלה כפי שציינתי לעיל.
אציין, כי תוכל לדרוש החזר עבור המקטע שלא נוצל (רומא - ת"א).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מומלץ להגיש תלונה לחברת התעופה וכן מומלץ שהפניה תעשה בכתב ולא רק בעל פה , כמובן שיש לצרף אסמכתאות על אודות התכולה שהייתה לך במזוודה, כך גם לצרף קבלות של ציוד/ביגוד וכו שנאלצתם לרכוש בגלל אבדן המזוודה...
המשך תשובה