טיסה קוד-שייר של אלעל מסן פרנסיסקו ללוס אנג׳לס (מופעלת על ידי חברת אמריקן אירלייניס), במטרה להגיע לטיסת המשך מלוס אנג׳לס לתל אביב, נדחתה מספר פעמים (כל פעם בחצי שעה) בשל ״תקלה טכנית המטופלת על ידי הטכנאים״. לאחר מספר דחיות, כשהיה ברור שלא יהיה סיכוי להגיע לטיסת ההמשך לישראל, הנפיק הפקיד בשער כרטיס טיסה חלופי לאותו המסלול 24 שעות מאוחר יותר. הפיצוי היחיד שניתן בשדה היה שובר לארוחת צהריים בשווי 12$. בשיחה עם אל על נמסר לי שאני צריך לפנות בתלונה לחברת אמריקן איירלינס. האם עיכוב מסוג זה עשוי לזכות בפיצוי? למי עלי לפנות באלעל כדי לקבל תשובה ״רשמית״?
יורם שלום,
באופן תאורתי אתה זכאי לפיצוי כספי. כמובן שצריך להבין מה הייתה סיבת הביטול. מה סוג "התקלה הטכנית" שהגלתה? וכד'.
עליך לפנות למי שהפעיל את הטיסה דהיינו, אמריקן אירלייניס.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ככל הנראה שלא. עם זאת, הייתי מציע לפנות אל חברת התעופה ולהלין על כך, זאת משום שהיו מקרים בהם הם פיצוי נוסעים בגין שינוי בתנאי כרטיס הטיסה בהתאם לסעיף 5 לחוק התעופה. בברכה יצחק, עו"ד ...
המשך תשובה