טיסה מניו-יורק לישראל דרך לונדון. ניו-יורק-לונדון עם בריטיש, לונדון-ת"א עם אלעל (הכרטיס כולו נרכש מאמריקן איירליינס, כל החברות שותפות). טיסת בריטיש ניו-יורק-לונדון התעכבה בכ- 12 שעות, כלומר דינה כדין טיסה שבוטלה. הודעה נמסרה 12 שעות לפני מועד הטיסה. נמצאה טיסה חלופית עם בריטיש ללונדון וטיסת בריטיש לת"א במקום טיסת ההמשך של אלעל. בסופו של דבר נחיתה בת"א כ-12 שעות לאחר מועד מתוכנן. מזוודות הגיעו יום אחרי. בתגובה רשמית של בריטיש לתלונה שלי, בה דרשתי פיצוי של 3000 ש"ח לפי חוק התעופה, נטען כי הטיסה התעכבה בשל extraordinary circumstances relating to a technical fault. הם העניקו כפיצוי נקודות המזכות בכרטיס טיסה ת"א-לונדון-ת"א. כמו כן הציעו להחזיר הוצאות שהייה, אך לא נדרשתי להוצאות שהייה כיוון ששהיתי אצל בני משפחה. האם זכאי לפיצוי עפ"י החוק? (לתבוע בתביעות קטנות?)
דניאל שלום,
צריך להבין בדיוק מאיזו סיבה הטיסה בוטלה והאם זה אכן עולה לכדי "extraordinary circumstances"
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי אליאור, פיצוי כאמור יינתן, אלא אם תוכיח מפעילת הטיסה (חברת התעופה) כי היא פטורה מתשלום, בנסיבות המנויות בסעיף 6(ה)(1) לחוק שירותי תעופה, ורק עם התקיימותם של שלושה תנאים, המצטברים זה לזה. ראשי...
המשך תשובה