שלום בתאריך 19/6/13 אני ואישתי רכשנו דרך סוכן נסיעות מחברת אופקים כרטיסים לתאילנד לתאריכים 17/9/13 ועד 7/10/13. הכל התחיל בכך שביררנו פחות או יותר מחירים של חברות תעופה שמטיסות מישראל לתאילנד ( טיסה בלבד ) ומצאנו כי חברת פינאייר, חברה פינלנדית שלאחרונה פועלת בישראל מטיסה טיסה בתאריכים שרצינו במחירים הכי זולים ( עם קונקשיין של כמה שעות בפינלנד ). פניתי לסוכן הנסיעות ואמרתי לו כי חיפשתי מחירים באינטרנט וזה הכי זול שנראה לי שהיה שם ( מלבד חברות ממדינות ערב שלא היינו מעוניינים ) . הסוכן אמר כי יבדוק אופציות נוספות, בדק, ואכן אמר כי זו הכי משתלמת... אמרנו אוקיי, הוא לקח את מספר כרטיס האשראי, ורכש עבורנו זוג כרטיסי טיסה ב19-6-13. לאחר כשלושה שבועות, אישתי לא הרגישה טוב, וחשדנו שמא נכנסה להריון כי תכננו לעבוד על כך בירח הדבש בתאילנד והפסקנו כביכול את הגלולות. לאחר בדיקת הריון ובדיקת דם מסתבר שאכן הריון כבר החל... התחלנו לחשוב שהנושא קצת מבהיל שכן להיות במזרח הרחוק בהריון עם כל הזיהום ומחלות, חוסר בבתי חולים נורמלים וטיסות ארוכות כעת לא הדבר הכי נורמטיבי ולכן הלכנו גם לייעוץ לטיסות אצל קופת החולים. הרופא המייעץ לא המליץ לטוס הן בגלל הסיכונים והמחלות במיוחד במדינה כמו תאילנד שכן כל זיהו ולו הכי קטן יביא להפלה. החלטנו לא לקחת סיכון וביקשנו ב7/7/13 ( 20 יום אחריי מועד קניית הכרטיסים מהסוכן ) לבטל את הכרטיסים, שכן אנו מעדיפים שאם כבר לקיים את ירח הדבש אזי עדיף ביעד כמו אירופה או מקום עם רפואה מתקדמת למקרה שחס וחלילה נזדקק ולבטחון והשקט הנפשי של שנינו. הסוכן בדק, ואמר כי לא ניתן לבטל את הכרטיסים, לא ניתן לשנות מועד, לא שמות, לא תאריכים , לא יעד, לא כלום בקיצור, אלה במקרה של מוות בלבד!!! איך זה יכול להיות ? טוען כי זו המדינות של החברה היחידה בעולם לדעתו שדוגלת באופן הזה של שינויים, איננו ידע על כך לפניי ולכן גם לא טרח לציין זאת בפנינו במעמד רכישת הכרטיסים בטלפון, אנו ציפינו שאם יש משהו חריג כמו זה שכן כרטיסים שנקנים שלושה חודשים לפניי יכול לצוץ משהו, ציפינו שהסוכן יעלה זאת בשיחה, יעלה תנאים מיוחדים, נכון לא שאלנו, אך האם זוהי לא חובתו לומר את הדברים בעת המכירה של הכרטיסים, לפחות דברים חשובים כמו זה ?? הכרטיסים עלו לנו כמעט 8 אלף שקל, אני סטודנט בטכניון, אשתי גם כן צעירה שעובדת ולא מרוויחה הרבה כסף, הכסף הזה חסכנו אותו מהחתונה וזהו כספנו לירח הדבש שכן אם יאבד ירח הדבש הלך לפח :( אנחנו אבודים, איננו יודעים מה זכויותנו, מהם חובותיו של הסוכן, איזו אחראיות מבחינת החוק חלה עליו, מה לעשות, מועד הטיסה קרב ואנחנו בצרות, פליז סייעו לנו במידע חיוני כזה או אחר, מה עלינו לעשות, למי עלינו לפנות, איפה ניתן להשיג עוד מידע על מקרים שכאלה... תודה מראש למסייעים !
עופר שלום,
אני מפנה אותך לפס"ד ת"ק 51598-12-12 דיין נ' איסתא ישראל בע"מ. שם חויבה סוכנות הנסיעות להשיב לנוסע את כספו לאחר שאחרון נאלץ לבטל חבילת נופש עקב מחלה של בן משפחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אלכסנדר היקר שלום, לא כל כך ברור לי האם חברת התעופה הציעה לך טיסה חלופית או השבה של התשלום? האם פנית אל חברת התעופה? לכל חברת תעופה אשר מבצעת טיסה מישראל ואל ישראל יש נציג לקבלת כתבי בי דין. כא...
המשך תשובה