שלום, לפני כחודש הייתי בטיסה של אלעל מברלין לתל-אביב אשר הוחזרה פעמיים לנמל התעופה בברלין לאחר שהמריאה כיוון שהיה ריח שרוף במטוס בזמן הטיסה. לאחר ההחזרה השנייה הועברנו לבית מלון למשך הלילה ולמחרת טסנו בטיסה אחרת. הגשתי פנייה לאלעל לקבלת פיצוי בגין הסיבות להלן: 1. כל האירועים בשדה התעופה (חוסר יחס מצד צוות הקרקע, הרבה שעות המתנה באקווריום וכד'). 2. פגיעה רגשית שספגו נוסעי הטיסה וקרוביהם במהלך ובעקבות האירועים, כולל חשש ממשי לחיי אדם. (הועלנו וטסנו על מטוס עם תקלה פעמיים). 3. הפסד יום עבודה/עיסוקים אחרים לא מתוכנן של הנוסעים. 4. איחור של יותר מ-24 שעות בהגעה לישראל. 5. הרעה באיכות הטיסה (טסנו חזרה עם טיסת שכר של סנדור). בתשובת אלעל הם מציעים פיצויי של 2000 ש"ח או כרטיס טיסה שווה ערך. להבנתי זה הפיצוי הקבוע בחוק לטיסה שבוטלה במרחק טיסה כמו זה שלי. אך היכן בא כאן לידי ביטוי כל הנזק הנפשי והסבל שעברתי אני ובני משפחתי בעקבות האירועים? היכן הפיצוי על אובדן יום עבודה? מה אתם ממליצים לעשות במקרה זה, לקבל את ההצעה ? לפנות שוב לאלעל בבקשה להגדיל את גובה הפיצוי או לפנות לבית משפט לתביעות קטנות? תודה רבה על העזרה. אלי
אני סבור שהפיצוי סביר בנסיבות העניין ולאור הוראות החוק.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
לא ניתן להשיב על שאלה כאשר מדובר בטיסה עתידית אשר עדיין לא המריאה. עם זאת, לכל חברת תעופה המבצעת טיסות מישראל ואל ישראל, יש נציגים לקבלת כתבי בי דין אשר לכתובת שלהם מגישים את התביעה כנגד חברת התעופה. ...
המשך תשובה