לפני כ 3 חודש קבלתי העברה בנקאית בסך 57000 אלף שקל מאבא של אישתי. התקשרתי לבנק, ענתה מנהלת בשם אנה, בקשה ממני פרטים מזהים ואמרה לי שנכנס הכסף .... ושאלה בהמשך השיחה מה אתה רוצה לעשות איתו? השבתי לה לרכוש אוטו חדש .... אמרה לי תרד מחר עם אשתך לבנק אני אתן לך מימון 100 אחוז...
למחרת באתי עם אישתי התיישבתי מולה והיא התחילה לרדת עליי שאיתי היא לא עושה עסק ולא נותן לי מימון והיא מצטערת שלא ידעה עם מי היא מדברת בטלפון.... והביכה אותי ליד אישתי ופגעה לי בכבוד ... אני שואל אם יש פה מקום לתביעה על עוגמת נפש לאחר שהיא בקשה ממני פרטים מזהים...?
ליאור שלום,
מאחר ואינני בקיא בפרטי האירוע יהיה קשה לי להגדיר את סיכויי התביעה.
יתכן ועומדת לך האפשרות להגיש תביעה בגין עגמת נפש או לפי חוק לשון הרע.
השאלה היא מהם סיכויי התביעה.
בברכה,
עו"ד אבירם גולדשטיין
• אין בתוכן האמור משום המלצה, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי; ואין להסתמך על האמור, לבחינת העניין באופן מעמיק ומקיף מומלץ לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ משפטי.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
הי ליאור
לדעתי שאלתך נוגעת לתחום לשון הרע. לשון הרע חייבת להתבצע בנוכחות לפחות שני אנשים מעבר לאומרה ומעבר למטרת לשון הרע. אני מבין שזה לא המקרה.
באשר לתחום הנזקים, קשה לי להאמין שבית משפט היה פוסק סכום משמעותי בנסיבות המתוארות, היינו, סכום ששווה הליכים משפטיים, מה עוד שסביר להניח שהפקידה תכחיש את הדברים ויהיה לך קשה להוכיחם אלא אם כן הם מוקלטים.
בברכה, ברק ג'ורדן, עו"ד, נוטריון, מגשר מוסמך מטעם משרד המשפטים
מנהל פורום בנקאות
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
אני פניתי ליעוץ לעורכת דין חווה מרצקי והיא אומרת שיש מקום לתביעה ואני פניתי לשרות לקוחות של בנק הפועלים אני מחכה לתשובה מהם לפיצויי....
דבר ראשון זה היה אני מוכן ללכת לפוליגרף
בדבר שני זה היה פשוט בגלל שיש לי עוד הלוואה בבנק
דבר שלישי ברגע שהיא פנתה אלי בלקיחת הלוואה לאחר שקבלה ממני את כול הפרטיים המזהים ?
ליאור
תשובתי עומדת בעינה.
בברכה, ברק ג'ורדן, עו"ד, נוטריון ומגשר מוסמך מטעם משרד המשפטים
מנהל פורום בנקאות
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
בהמשך לתשובות של חבריי, עו"ד ברק וגולדשטיין, ומבלי לגרוע מהן, הוסיף שמעבר לדיני לשון הרע, ניתן לפנות נגד אותה מנהלת למחלקה לפניות הציבור של אותו בנק וכמו כן, לבנק ישראל. ככלל, הבנקים, ללא יוצא מן הכלל מאוד מסתייגים מהתבטאיות מעילבות ופוגעניות של מנהלים ועדים כלפיי לקוחות, כך שבהחלט יש סיכוי שתלונה מצדך תזכה להתייחסות ראויה. כל זה לא גורע מהאפשרות לבדוק את המקרה לפי דיני לשון הרע, ובשים לב שמדובר גם ביחסי בנק לקוח על כל המשתמע מכך. לצורך אפשרות זו, אם אתה מעוניין בה, אציע שתפנה להתייעצות פרטנית עם עו"ד.
בברכה
אסף מירוז, עו"ד ומוסמך בכלכלה ומינהל עסקים.
מנל פורום תביעות בנקים, אתר LAWGUIDE
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר