שלום רב.
שאלתי היא:
במידה ולקוח ביצע עסקאות בכרטיס האשראי באינטרנט במהלך חודש ימים בסכומים הגבוהים בעשרות אלפים מתקרת המשיכה המוסכמת בכרטיס האשראי שלו, מה אחריותם של הבנק ושל חברת האשראי לכך שלא עצרו את החריגה כמתבקש?
האם נדרשים להחזיר את הסכומים שהוצאו מעבר לתקרת המשיכה?
בתודה
לימור שלום,
יש להפריד בין מסגרת האשראי שמקצה חברת האשראי לבין מסגרת האשראי שמקצה הבנק (אוברדראפט).
חברת האשראי יכולה לחייב בכרטיס סכומים שמעבר למסגרת שהבנק הקצה, אך במקרה כזה קיים סיכון שהבנק לא יאשר את המשיכה ויחזיר את החיובים לחברת האשראי.
בכל אופן הבק או חברת האשראי יכולים להחזיר חיוב אם נעשה בחריגה מהמסגרת.
בנוסף וככל שמישהו השתמש בכרטיס שלך בשל אבדן גניבה וכו' באפשרותך לבטל את החיוב.
בברכה,
עו"ד אבירם גולדשטיין
• אין בתוכן האמור משום המלצה, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי; ואין להסתמך על האמור, לבחינת העניין באופן מעמיק ומקיף מומלץ לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ משפטי.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
שלום לימור
התשובה לשאלה תלויה באם הלקוח אכן ביצע את העסקה. ככל שהתשובה חיובית ושאין טענות אחרות (כגון זכות ביטול וכו), איני ראוה דרך להשתחרר מהעסקאות רק בשל כך שהן חרגו מהסמגרת שאושרה. עם זאת, ייתכן שלאחר שמיעת פרטים נוספים, שאינם מופיעים בשאלה, אשנה את דעתי.
בכבוד רב ובברכה
אסף מירוז, עו"ד ומוסמך בכלכלה ומינהל עסקים.
מנהל פורום תביעות בנקים, אתר LAWGUIDE
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר