העברתי סכום כסף לחשבון לספק שלי לקוח בנק הדואר וטעיתי במספרו. בבקשה שלי היה שם בעל החשבון תקין. פקידה ממרכז בנק הדואר התקשרה ללקוח וביררה האם היתה צריכה לקבל כסף, ומשהתברר שכן, הבטיחה לה שלא תפקיד את זה אם נשלח מכתב דחוף מהבנק שלי המאשר את הטעות. המכתב נשלח יום לאחר מכן. וכעת הם טוענים שהלקוחה בעלת החשבון המוטעה, משכה את הכסף קנתה בו דולרים. ומכיון שהדולר ירד אני אמור להפסיד את ההפרש, ובכדי לקבל את יתרת הכסף עלי לחתום על טופס הפוטר שאין לי כל תביעה אליהם. האם הצדק עמהם והפסדתי למרות שהיתה הבטחה שלא יפקידו את הכסךף לחשבון המוטעה?
ידידי - תלמד מזה - להבא דברים כאלה נעשים תמיד אבל תמיד בכתב!!! כעת יש מצב של מילה כנגד מילה. אם היתה הבטחה, אזי בהבטחות יש לעמוד.
בברכה, ברק ג'ורדן עו"ד
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
תודה.
האם יש דרך למנוע הפסד במקרים של העברה למספר חשבון שגוי בבנק אחר , לדוגמה אם אני שולח פקס לביצוע ההעברה ובו שם בעל החשבון המוטב +מספר תעודת זהות ובקשה לאמת אותו עם מספר החשבון, האם אז זו אחריות הבנק? או שיש דרך אחרת?
ידידי - אם אתה מוסר לבנק בכתב נתונים נכונים והבנק אינו פועל עפ"י אותם נתונים, אזי לכאורה אכן האחריות היא של הבנק.
בברכה, ברק ג'ורדן, עו"ד
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר