באמצע דצמבר ביצעתי מחשבון בנק לאומי העברה בנקאית לחו"ל על סך 2000 דולר. לאחר המתנה של ימים רבים כאשר התשלום התעכבה, ביצעתי העברה נוספת על סכום זהה מחשבון פועלים, סיכמתי עם הנמען עליו אני סומכת שבמידה ויגיע תשלום כפול הוא ישלח לי את הסכום העודף בחזרה לחשבון.
ההעברה מבנק פועלים הגיעה ביום המחרת.
לאחר בירור עם הבנקים נודע בודאות כי התשלום שהתקבל הוא מפועלים והתשלום מלאומי מעולם לא הגיע אליו אך גם לא חזר אלי לחשבון.
עשיתי עם הבנק בירור והם טענו בתחילה שהכסף הגיע ולאחר מכן ורק כשממש לחצתי אותם הם הודו שיכול להיות שזה אבד בחשבון מעבר או שבנק הנמען עשה טעות ושבאופן כללי הם ביקשו מהנמען להשיב את הכסף אך הוא סירב (כי התשלום שהוא קיבל הוא בכלל מבנק פועלים ולכן הסכמתי איתו שהוא לא צריך להחזיר את התשלום ללאומי). בנוסף, הבנק הסכים איתי שכל פרטי חשבון הנמען מולאו בצורה מדוייקת והוסיפו שאם הייתה איזו בעיה התשלום אמור כבר היה לחזור אלי לחשבון, מצד שני, ומאחר והתשלום לא חזר, הם לא יודעים לומר לי לאן הוא כן הגיע.
באופן כללי בנק לאומי טוען שהם עשו כל שיכלו והותירו אותי לבדי במערכה להשבת כספי האבוד.
האם יש כאן עילה לתביעה? האם יש לי איזו דרך לגיטימית ליצור עם הבנק של הנמען או עם הבנק המחזיק בחשבון המעבר כדי לברר באופן עצמאי לאן נעלם הכסף?
שלום
ראשית יש לשלוח מכתב מופרט לבנק-כדי לקבל תשובה בכתב. במידה והתשובה אינה מספקת, ממליץ לפנות לעו"ד מומחה בתחום.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר