שלום רב,
אני חברת בנק מרכנטיל דיסקונט סניף גבעתיים מזה כבר כמה שנים. לאחרונה הבנתי שאני משלמת סכומים גבוהים על עמלות בעוד ששאר חבריי ומשפחתי משלמים פחות. פניתי לבנקאית שלי ושאלתי אותה לגבי העמלות. תגבותה הייתה: ״מה, את לא חתמת על מסלול עמלות בסיסי (משהו כמו 8 ש״ח לחודש במקום ה-20 פלוס ששילמתי)?״ לא רק שלא הבנתי מה היא רוצה, היא גם שיקרה לי לגבי כניסת תוקף הסכם העמלות החדש הזה. ששאלתי אותה כמה זמן ההסכם הזה תקף, היא אמרה שנה. נכנסתי לברר לגבי זה ומתברר שזה קיים כבר כמעט שנתיים. בנוסף גבו ממני סכומים על פעולות שביצעתי דרך הטלפון בגלל שלא הייתה לי ברירה. דרך האתר השרות היה סגור ושוב, תגובתה של הבנקאית הייתה: ״מה הבעיה, בואי אני אפתח לך את השירות שתוכלי לבצע את הפעולות באתר ולא דרך הטל׳״. זה אחרי שלוש שנים של העברות בנקאיות דרך הטלפון כי באתר לא הצלחתי. אשמח לראות אם יש כאן עילה לתביעה של הבנק על העוגמת נפש ותחושת השקר שניתנה לי. בברכה,
הילה
נושא העמלות מווסד בהוראות חוק הבנקאות (שירות ללקוח) ובצו שפרסם נגיד בנק ישראל לפיו.
כמו כן, קיימת אפשרות פניה בנושא ליחידה לפניות הציבור בבנק ישראל, יש פרטים והסברים באתר שלהם.
בהצלחה
אסף מירוז, עו"ד, מוסמך בכללכה ומינהל עסקים ובוגר משפטים
מנהל פורום תביעות בנקים, אתר לואוגייד.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר