שלום,
אני סטודנטית וקיבלתי לפני כחצי שנה מכתב מהבנק על כך שהחשבון שלי מוגדר ללא תנועה, כאשר המכתב הגיע לביתי אך מכיוון שלא הייתי בבית לא ראיתי אותו ורק עכשיו נתקלתי בו ביחד עם עוד מכתב שנשלח זמן קצר לאחר הראשון ובו נאמר שעם הכסף מחשבוני נקנו ניירות ערך ונגבתה עמלה של כמעט 500 ש"ח (גם את המכתב השני ראיתי רק אתמול).
בנוסף באותו זמן שנשלח המכתב המגדיר את חשבוני כחשבון ללא תנועה הייתי בבנק בעניין אחר ולא נאמר לי שהחשבון שלי מוגדר כחשבון ללא תנועה.
כמובן שמיד כשראיתי את המכתבים הללו הלכתי אל הבנק ושם הפקידה אמרה לי שכדי למכור את ניירות הערך ולהחזיר את החשבון למצבו הקודם אני אצטרך לשלם עמלה נוספת בשווי של כ500 ש"ח.
אני מבינה שטכנית כל מה שהם עשו הוא חוקי אך העובדה שנשלח אלי רק מכתב אחד, ולא נעשה שום ניסיון אחר ליצור איתי קשר, לרבות כשהייתי פיזית באותו זמן בסניף היא לא מוסרית בעליל!
ורציתי לדעת האם אפשר לעשות משהו בנידון? אני רק רוצה שהחשבון שלי יחזור להיות תכנית חיסכון עם הסכום המקורי, האם יש איזושהי דרך להשיג זאת?
תודה,
אריאלה
אראלה שלום
על בסיס מה שכבת, נראה שיש מקום לטענות שלך.
עם זאת, קיימות לבנקים הוראות רגולטריות בעניין טיפול בחשבונות רדומים.
מציע שתפני לבנק בדרישה, ניתן לפנות בעניין גם לבנק ישראל, ובמדית הצורך להתייעצות מקצועית עם עו"ד שעסוק דיני בנקאות.
בהצלחה
אסף מירוז, עו"ד, מוסמך בכללכה ומינהל עסקים ובוגר משפטים
מנהל פורום תביעות בנקים, אתר לואוגייד.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר