שלום רב,
ביקשתי מהבנק לבצע העברת כספים לחו"ל בעבור לינה בחופשה. באותו היום, לאחר שעות הפעילות, התברר לי כי נפלתי למקרה עוקץ. בשעות הערב של אותו היום יצרתי קשר עם מוקד הטלפוני של הבנק וביקשתי לבטל את העברה. הנציג מסר לי (יש לי קלטת שיחה) שאין ביכולתו לעשות זאת ושיום למחרת הסניף יחזור אליי ויטפל בנושא. התעקשתי לברר תוך כמה זמן ניתן לבטל העברה והוא מסר שבין יום עסקים 1 ל – 7 ימים. כשביקשתי לברר מה מוגדר כיום עסקים 1 הוא מסר לי שאנחנו אחרי יום העסקים אך הפעולה טרם בחשבון ועל כן, היא תקלט בתאריך של למחרת העברה ושזה יום העסקים 1. ביום למחרת מסרו לי מהסניף שיום קודם היה יום העסקים.
כמו כן, כששאלתי "שאלה תפעולית" – אם הפעולה נקלטה אצל המוטב בחשבון ואני מבטלת את ההעברה אז הכספים נמשכים מחשבונו, ענה הנציג "בטח" ושזה דומה לצ'ק – הצ'ק חוזר. בהמשך מסר שניתן לבצע ביטול גם אחרי 8 ימים של העברה בנקאית אך זה רק במידה שאכן יש משהו חשוד. כמובן שגם פה נתן מידע שגוי כיון שיום למחרת הבנקאי מסר לי שאין דרך לאחזר את הכספים.
אני מניחה שבמידה והנציג לא היה מטעה אותי, הייתי מנסה להפוך עולמות מעבר לעולם הבנקאי הצר (מבחינתי עד לכדי פניה לסניף הבנק שעתיד לקבל את הכספים) ע"מ לטרפד את העברת כספים האובדים. האם יש לי עילה לקבל את הכספים חזרה מהבנק?
שלום א.ש.
את מעלה מקרה מצער שקרה לך ושואלת בעניינו שאלה קונקרטית.
לצערי, זה בלתי אפשרי ובלתי אחראי להשיב במסגרת הפורום (וזאת להבדיל ממתן תשובה לשאלה כללית).
אני מציע שתפני לייעוץ אצל ע"ד שעוסק בדיני בנקאות .
בהצלחה
עו"ד אסף מירוז, מוסמך בכלכלה ומינהל עסקים.
מנהל פורום תביעות בנקים אתר לואוגייד.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר