שלום,
אני עצמאי. מדי חודש אני עושה הפקדות של צ'קים של לקוחות.
לפני חודש וחצי ביצעתי הפקדה אצל הכספרית/טלרית בבנק מאחר והמכונה להפקדה לא היתה שמשה.
לאחר יומיים הסתכלתי על ההפקדה בחשבון ומשהו לא הסתדר לי, גיליתי החסירו כ- 800 ש"ח מאחד הצ'קים, מיד הודעתי לבנק ולאחר בדיקה הם ביטלו את הצ'ק עם הסכום הנמוך וביצעו הפקדה של הסכום הגבוה.
הם התנצלו כשהסברתי להם שבזמן ההפקדה הבחורה בעמדת הטלר שיחקה בנייד שלה תוך כדי ביצוע הפעולות וזו הסיבה לטעות.
לפני יומיים מתקשרים אלי מהנהלת חשבונות של אחד מלקוחותיי ושואלים מדוע לא פרעתי את הצ'ק ע"ס 5000 ש"ח שהם שלחו לי, עשיתי בדיקה ואכן, מה שהבנק שלי עשה זה שהוא ביטל את הצ'ק הנמוך לפני שעשה את ההפקדה המתוקנת בתקרית הקודמת. ז"א שהצ'ק ש"בוטל" שכב אצלם ללא דורש, וזאת משום שהכספרית ההיא שלחה את הצ'ק לסליקה ללא פעולה בנקאית, ולכן הוא לא הופקד כלל.
השורה התחתונה,
בדיעבד הסתבר שכל הבלאגן נוצר בגלל משום שהטלרית הפקידה 10 צ'קים אבל עשתה עבורם רק 9 פעולות בנקאיות, בנוסף לכך את אחת הפעולות הבנקאיות היא עשתה עם סכום שגוי של צ'ק אחר (זה היה הבלבול הראשון).
השאלה שלי היא האם מרגע שביצעתי את ההפקדה בבנק אין זה באחריותו של הבנק לדאוג להפקדה של הצ'קים כראוי? ובמידה ולא הופקד צ'ק כלשהו האם אין זה מחובתם לברר מדוע, להתקשר אל הלקוח וליידע אותו על כך?
אני בדרך כלל סולח על טעויות, אבל בשפת הרחוב, משום שזו הפאשלה השנייה תוך חודשיים הייתי שמח להרים את הבנק על טיל, האם יש פה קייס לתביעה?
אם הלקוח ההוא לא היה מתקשר הייתי מפסיד פה 5K ש"ח בלי לדעת בכלל.
תודה,
אסף
אסף שלום
בכל הרצון, אין ביכולתי לסייע. אתה מתאר סיפור שקרה לך ומבקש ייעוץ לגביו.
זה ניתן לעשות במסגרת התייצעות עם עו"ד שעוסק בתחום, שיישאל את השאלות וייעין במסמכים הנחוצים, ולאחר מכן יוכל להביע את דעתו.
בהצלחה.
עו"ד אסף מירוז, מוסמך בכלכלה ומינהל עסקים.
מנהל פורום תביעות בנקים אתר לואוגייד.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר