אתחיל את הסיפור מההתחלה .
אין כל בעיה של מסגרת ובנק חוסם אשראי
ביטוח לאומי עשה עיקול על החשבון (למרות ששולם החוב)
לא התרעתי ששילמתי ובכל זאת עשו עיקול .
כעבור יום בודד הלכתי לביטוח לאומי והוצא מסמך רשמי שאין כלל חוב
ונתן הוראה ביטול היעיקול .
לאחר בירור הבנתי שביטוח לאומי עשה חסימה על הכרטיס
ניגשתי עם המסמך לבנק על מנת שיסירו את החסימה על הכרטיס
הפקידה לקחה העתק ונתנה לי את המקור, אמרה שיבטלו את החסימה והלכתי לביתי
בתקווה שיוסר העיקול כעבור יום יומיים
כעבור 3 ימים פניתי לחברת האשראי לבדוק שביטלו את החסימה
הם אמרו לי לפנות לבנק בו מתנהל החשבון
פניתי טלפונית אל הבנק וחזרו אלי מהסניף בו מתנהל
לאחר דיבור עם הפקיד והסברתי לו שהיה עיקול ועכשיו אין וביקשתי ממנו לפתוח את הכרטיסים
הפקיד אמר שהוא לא רואה עיקול על החשבון , הפקיד אמר שיבדוק ויחזור אלי .
הפקיד חזר לאחר כשעה וחצי והתחיל לדבר איתי על כך שיש לי הלוואה חוץ בנקאית
והוא רואה חוב של 30 אלף , בהתחלה לא אבנתי מה הוא רוצה ממני כעבור זמן הבנתי שהוא מדבר על האלוואה (אלף בחודש ) שנלקחה דרך חברת האשראי , לאחר שהסברתי לפקיד שאין לי חריגה מהמסגרת ושההתנהלות תקינה
וניסה לשדל אותי לפרוע את ההלוואה ולקחת אותה דרך הבנק באחוזים נמוכים , הסברתי לפקיד שאני מסרב וקודם יבצע את הדבר שלשמו התקשרתי שיפתח את הכרטיס אשראי .
מאיזה שהיא סיבה התנתקה השיחה והפקיד חזר אלי שוב טלפונית ואומר לי שמכיוון שנכנסת
משכורת לחשבון על שם אחר אז הוא חייב לחסום מייד את האשראי .
ניסיתי לשכנע את הפקיד שיחדול ממעשה ….
עכשיו אני מוסיף
[אבי מפקיד לחשבון שלי משכורת אך איננו מוצהר כנהנה בחשבון משותף ]
אבי מתנהל דרך חשבון שלי, עקב עיקול של סכסוך עם השכן
הוא לא יכול להתנהל מחשבון שלו מכיוון שהוא שייתכן שהשכן ינסה לעקל את החשבון יש סכסוך משפטי עם שכן שתבע בהוצל"פ
מכיוון שכך אז טכנית אבי מפקיד את המשכורת דרך חשבון שלי
איך פותרים את הבעיה ?
הפקיד חיפש ופשפש איך לסגור לי את החשבון
לא הייתה בעיה של חריגה מהחשבון
אם אני אוסיף אותו כ "מוצהר בחשבון" ייתכן שעקב הוצאה לפועל יעקלו את המשכורת
עקב שכסוך משפטי עם גורם …
בחשבון היו סכומים לא קטנים בעבר וכמו כן אז לבנק לא הפריע כלל וכלל העיניין (שהכסף סגור בפק"מ)
ועכשיו לאחר עיקול של ביטוח לאומי (וביטול מיידי של העיקול עם מסמך שאין עיקול)
הבנק סגר את האשראי
מותר לבנק ככה לסגור אשראי ?
יעקב שלום
עקרונית הבנק לא יכול לשנות את התנאים עם הלקוח בצורה חד צדדית. אולם כדי לתת תשובה ספציפית למצבך, צריך לעבור על כל המסמכים. מציע שתיתיעץ עם עו"ד שמתמחה בבנקים.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר