היתה לי הוראה לחיוב כרטיס לחברת סלקום, החיוב החודשי (הכללי) שלי מצד חברת האשראי בבנק יורד בכל 10 לחודש. בתאריך 11.7 סלקום חייבה אותי בתשלום x דרך כרטיס זה. מן הסתם שחיוב זה היה אמור לרדת בתאריך 10.8, מכיוון שההורדה של סלקום דרך חברת האשראי נעשתה בטווח תאריכים 11.7-10.8. בתאריך 17.7 ביקשתי מישראכרט לבטל לי את ההרשאה לחיוב כרטיס עבור סלקום, ואילו בתאריך 24.7 הרשתי לחברת האשראי להמשיך ולחייב את כרטיסי בעבור סלקום. קרי: מ-11.7-24.7 לא הסכמתי לישראכרט שסלקום תגבה מכרטיסי סכום כלשהו, ואילו בשאר הזמן (כולל ב-11.7) היתה ההרשאה פעילה. חברת האשראי לא אשרה את העסקה והחזירה לסלקום את החיוב של תאריך 11.7 למרות שדאז, עדיין לא ביטלתי את ההרשאה לחיוב כרטיס בעבור סלקום- הם טוענים שבגלל שב-17.7 ביטלתי ההרשאה הנ"ל, לכן לא חוייבתי מצדם בתאריך 11.7 וזאת מכיוון שביטול ההרשאה הזמנית שביצעתי, נמצאת בטווח ה תאריכים של אותו מחזור חיוב הכרטיס, בין 11.7-10.8.
האם זה נכון וחוקי לא לכבד את החיוב של ה-11.7, למרות שנכון לתאריך זה ההרשאה היתה פעילה?
שלום רועי
ככלל, על חברת כרטיסי האשראי לפעול לפי הוראות הלקוח בעניין הוראות קבע.
עם זאת, ההראות צריכות להיות ברורות וחד משמעיות.
לא ברור לי אם זה מצב במקרה המתואר על ידך.
בהצלחה
אסף מירוז, עו"ד, מוסמך בכלכלה ומינהל עסקים.
מנהל פורום תביעות בנקים, אתר LAWGUIDE.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר