לפני תקופה, שילמתי בשיק מבנק הדואר בסך 200 ש"ח.
השיק הוצג בבנק וניפרע.
לאחר מספר חודשים פנה אלי טלפונית אדם ומסר לי שחזר לי שיק בסך 200 ש"ח וכי הוא דורש שאפרע אותו. בדקתי לפי מספר השיק והודעתי לאותו אדם שהשיק כבר נפרע וכי אני מעוניין לראות ולקבל את צילום השיק עם פעולת ההחזרה וכך היה, הוא החזיר לי השיק ושם נרשם שהשיק חזר.
שאלתי : האם יש מקום לתביעה מבנק הפועלים שהודיע ללקוחו שהשיק חזר ו/או לבנק הדואר ששם מתנהל חשבוני?
נתון חשוב : ניגשתי לבנק הפועלים למנהל הסניף וזה ענה לי: "אלה דברים שקורים, זאת לא בעייה שלנו, זאת בעייה של בנק הדואר שהודיע על החזרת השיק".
אודה לתשובתך.
יום טוב
טובי
שלום טובי
מתיאור הדברים איני מבין שקרתה טעות או בבנק הדואר או בבנק הפועלים, שכתוצאה ממנה הודיעו לנפרע על החזרת צ'ק שבפועל כובד.
הדברים נראים מוזרים מאוד מכיוון שבהזחרת צ'ק גם מוחזר הצ'ק עצמו, ואתה מספר שהוא נפרע.
בכל מקרה, ייתכן ישיש מקום לבדוק תביעת לשון הרע נגד מי שגרם לאותה הודעה מוטעה.
כיוון שאיני עוסק בדיני לשון הרע, אמליץ לך לפנות להתייעצות עם עו"ד שזה תחום עיסוקו.
בהצלחה
אסף מירוז, עו"ד, מוסמך בכלכלה ומינהל עסקים.
מנהל פורום תביעות בנקים, אתר LAWGUIDE.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דורון ניכטברגר 053-9428969
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר