שלום רב,
במסגרת קמפיין פירסומי אותו אנו רוצים לנהל אנו רוצים לחלק שוברים לקניה ברשתות שונות. רציתי לדעת האם מותר ו או האם צריך אישור מהרשתות לשימוש בלוגו הרשת ?
חי שלום,
הכלל הוא כי הזכות לעשות שימוש בסימן מסחר רשום (ובמרבית המקרים, לוגו של חברה מוכרת הינו סימן מסחר רשום), נתונה רק לבעל הסימן. החריג היחיד המפורש בדין (פקודת סימני מסחר) מנוסח בצמצום ומאפשר לעשות שימוש כזה רק לצורך "שימוש אמת", כגון בשמו או בהגדרה אמיתית של סחורתו. למרות זאת, הפסיקה, על דרך פרשנות הסעיף בפרט, אך גם על דרך פרשנות בכלל, בין השאר לאור ערכים ואינטרסים ציבוריים אחרים, איפשרה במצבים מסויימים, לעשות שימוש בסימן מסחר רשום של אחר. ההיתר כפוף לכך כי השימוש בלוגו אכן נחוץ ואין דרך חלופית לכך וכי הוא נעשה במידה הנחוצה (למשל שהלוגו נכתב בגודל קטן יחסית לשאר הטקסט ולא באופן מובלט מידי) ומבלי שעלול להשתמע קשר מסחרי שאינו קיים בינו לבין בעל הסימן. יש לבחון כל מקרה לגופו, לפי נסיבותיו, ונדרשת בדיקה ספציפית ועניינית של הדברים.
דניאל בוסתנאי, עו"ד
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר