שלום רב
קראתי את חוק לשון הרע ואת סעיפי ההגנה במקרה תביעה אך עדיין לא ברור לי מה היקף העניין לציבור ועניין של כוונה לפגוע במזיד. ברצוני לכתוב חוות דעת על שירות שקיבלתי מבעל עסק. לגבי "אמת דיברתי" הכל בסדר, הדברים מבוססים ומוכחים. אבל לגבי עניין לציבור - לדעתי יש עניין לציבור לדעת על צורת השירות הקלוקלת, אבל יוכל בעל העסק לטעון אחרת. איך מחליטים האם יש עניין לציבור או לא? ולגבי עניין של "במזיד" או רצון לפגוע", בוודאי שבעל העסק עלול להיפגע מזה, ובוודאי שזה יכול לפגוע בשמו הטוב, אבל העסק מפרסם עצמו באתרים שמציעים דירוג כוכבים וכתיבת חוות דעת. לי היה מאד עוזר לו קראתי חוות דעת עליו לפני שפניתי אליו, וחוות הדעת שלי, שמבוססת על עובדות בלבד בוודאי תגרום לאנשים מסויימים לא לפנות אליו, אבל כנגד הפגיעה בעסק יתכן שזה יעזור לאנשים אחרים לא לחוות עגמת נפש כמו שאני חוויתי, ואולי בעל העסק באמת יזהר להבא. אז איך אוכל להגן על עצמי מפני תביעת לשון הרע? ומה זה תום לב? אני לא אוכל לטעון שזה היה במקרה או בתום לב שכתבתי חוות דעת, אני בפירוש בדעה ששירות לקוי ופוגע כזה צריך להופיע בחוות דעת עליו. גם בדף שלו בפייסבוק. אז איך הגנת תום לב מסייעת לי?
פרסום חוות דעת ע"פ מה שתיארת יהיה מוגן בפני לשון הרע כל עוד מבוסס על עובדות וחוויות שחווית ובלבד שחוות הדעת תהיה ערוכה בלשון נקייה ומכובדת לא כל שכן במקום המיועד לכתיבת חוות דעת.
בכל מקרה רצוי לדעת שהגבול בין הבעת חוות דעת לבין לשון הרע די מטושטש ויש להיזהר לא להיגרר להתלהמות מיותרת.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין ירוחם אדלר 053-6249801
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר