רופא ראשי של אגף השיקום החליט כי ועדת כושר עבודה שקבעה לנכה 8 שעות עבודה ביום, לאחר שעבד כ9 שנים במשרה של 4 שעות בלבד.
הנכה ערער לרופא המרחבי ובקש ועדת כושר עבודה עליונה בבית לוינשטיין ברעננה והרופא המרחבי סירב.
אחר כך ערער לרופא הראשי באותו עיניין והרופא הראשי סירב.
מרכיה הבקשה לעירעור של הנכה הוא בכך שמצב בריאותו לא השתנה עם השנים, אחוזי הנכות שלו שהם כ-70% לא השתנו בכלל והנכה מתפלא מדוע מעלים את כושר העבודה שלו.
הנכה לא וויתר פנה בעתירה מינהלית על החלטת רופא ראשי והסביר כי מצבו הבריאותי לא השתנה ולכן אין סיבה לכך שיעלו לו את מכסת העבודה ל-8 שעות ביום.
בית המשפט המחוזי קבע שהוא לא יכול להתערב בהחלטות רפואיות ולכן מחק את העתירה.
עכשיו אם זה יקרה לכל נכה כך, אז יוצא נכך שהחלטת בית משפט מחוזי מינהלי סותם את הגולל על העתירה של הנכה והנכה יכול לצאת מכך ניזוק.
השאלה היא מה הסיכוי לערעור עתירה מינהלית לבית המשפט העליון להצליח כאשר הטענה המרכזית כי לא חל שינוי במצב הרפואי של הנכה?
שנית כל כמה עולה להגיש עתירה כזו ע"י עורך דין רק שכר טרחה?
או אם יש אפשרות לאחוזים. ברור שהוצאות הערעור כגון אגר בית משפט ישא הנכה... וכן אם מצב הכלכלי של הנכה לא כל כך שפיר, אז האם יכול לקבל פטור מאגרה ועירבון, לנכה יש דירה קטנה בשווי 30,000 דולר וכן כ-25,000 ש"ח בבנק כחסכון בלבד וגם מכונית בשווי של 6,000 ש"ח.
לדעת הנכים הגולשים: זה עיניין ציבורי טהור ומי מהגולשים שרוצים להצטרף לערעור יכול לכתוב כאן ואני מקווה שהפורום הזה ירשה זאת.
תודה רבה מראש.
על פניו לא סביר שאם לא חל שינוי במצב הרפואי יחול שינוי כה משמעותי בהחלטת כושר תעסוקה. מצד שני, אם בימ"ש מחוזי דחה על הסף יש סיכוי גבוה שגם בימ"ש עליון לא יתערב. צריך לראות את כל החומר ולנתח ביסודיות את העניין. לא אוכל להשיב בצורה מדוייקת לפי הנתונים שמסרת. צר לי.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: תמר סיון משרד עו"ד 053-9428981
ויש אפשרות להגיש אותה מחדש עם מכתב רופא תעסוקה, אשר בגלל היעדרה כנראה השופט המחוזי מחק את העתירה.
עכשיו מאחר שנראה כי המחיקה הייתה שלא כדין, כי לפי כללי המוסד לביטוח לאומי, לא מעלים כושר עבודה אם לא חל שינוי לטובה במצב הבריאות של הנכה.
אני קיבלתי ייעוץ מעו"ד המתמחה בביטוח לאומי ונאמר לי שאין דבר כזה להעלות כושר עבודה מבלי לנמק נימוק היורד לשורשו של עיניין ונימוק מפורט כך שכל בר דעת שאיננו רופא יבין מדוע הועלה כושר העבודה.
זה מצוי בפסיקות של נכים בנכות כללית בבתי הדין האזוריים לעבודה.
עכשיו השופט המחוזי הזה שמחק את העתירה כנראה אין לו ידע בפסיקה של כושר עבודה במוסד לביטוח לאומי, וגם לעורכי דין שמייצגים נכי צה"ל חסר להם את היידע הזה, ואני ממליץ לעורכי דין של נכי צה"ל ללמוד מהפסיקות של בית הדין האזורי לעבודה.
נא עיינו בתיק עבל 327/03 עזאת מוהרה נגד המוסד לביטוח לאומי בבית הדין הארצי לעבודה, כן עיינו בתיק בל 1172/04 בבית דין אזורי לעבודה בנצרת, זועבי עאדל נגד המוסד לביטוח לאומי, נא עיינו בפסק דין בל 1572/01 בבית הדין האזורי בבאר שבע משאשוילי יוסף נגד מטוח לאומי וכן עיינו בתיק בל 10482/04 בבית הדין האזורי בירושלים עסיס אברהם מנשה נגד בטוח לאומי.
אם תרצו קישורים אבי לפורום הזה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר