לפני 3 שבועות נסעתי לחופשה בת שבוע באוסטריה. ברשותי היה מכשיר בלאקברי ברשת אורנג' בו לא עשיתי כל שימוש למעט שיחת טלפון אחת בת 4 דקות. כעבור 5 ימי שהות שם חשכו עיני כאשר ראיתי כותרת של SMS מאורנג' בה רשום סכום חיוב של 4000 ש"ח בגין שימוש בשירותי גלישה (DATA).
מייד כיבתי את המכשיר ויצרתי קשר עם אבי בארץ שיברר את הנושא. מאוחר יותר התברר שכבר אחרי יומיים של שהות שם, המכשיר צרך באופן אוטו' נתונים בעלות של 5,000 ש"ח! התברר שאורנג' מכבים את שירות ה DATA ללקוח רק כאשר החשבון מגיע לסך של 5,000 ש"ח ולא לפני זה. התברר שתעריף צריכת הנתונים באורנג' ברוב מדינות אירופה, הוא קצת מעל 90 ש"ח ל 1MB!
אחרי לא מעט בירורים מתברר שתופעת הגבייה של לקוחות שהיו בחו"ל ולא יודעים מה זה DATA ומה זה צריכה אוטו' של מכשירי סמארטפון היא גדולה מאוד. אורנג' מודים שגם לדעתם הלקוחה לא השתשמשה במכשיר ובגלל חוסר ידיעה מוקדמת שלה היא לא טילפנה לפני הטיסה לשרות הלקוחות לחסום את השירות.
לשאלתנו לגבי למה אורנג' לא חוסמים אוטו' את כל המכשירים לגלישה בחו"ל לאנשים שלא התחבררו מראש לחבילות גלישה שלהם, הם ענו שיש כאלה שכן רוצים לשלם את התעריף ההזוי משהו הזה (אנשי עסקים).
לשאלתנו למה הם לא חסמו אוטו' את המכשיר בסכומים הגיונים יותר, נניח 200 או אפילו 500 ש", הם ענו שיש לקוחות עסקיים שלא רוצים חסימה כזאת.
לשאלתנו למה הם לא התקשרו לבעל המכשיר (אבי) ודיוחו לו על צריכה גבוה כל כך וישאלו אותו האם הוא מעוניין לכבות את שירותי ה DATA, הם ענו שהם לא עושים זאת.
לשאלתו לגבי תעריף הבלתי הגיוני שאורנג' גובים על שירותי גלישה ועל הרווח הקיצוני שהם עושים מהלקוחות שלהם שצורכים DATA בחו"ל. הם מסרו שהרווח לא קשור לעניין והתעריף אותו החברה משלמת לספק האוסטרי הוא חסוי (בפלאפון אגב התעריף שהחברה גובה מהלקוחות שלה באותה מדינה היא שליש מזה של אורנג')
מתברר שישנה הצעת חוק שעומדת כיום בדיוק בנושא זה: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – מניעת נדידה באזורי הגבול), התשע"ב–2011 שלגבייה אורנג' טוענים שכאמור כרגע זה עדיין לא עבר והחוק עימם (שלחנו מכתבים לחברי הכנסת)
אורנג' לא מוכנים לבטל את החיוב ההזוי לכאורה הזאת והציעו לנו 25% הנחה שכמובן סירבנו.
פנינו כבר למשרד התקשורת בתלונה רשמית ולעוד הרבה שירותים, אתרים, פורמים, עיתונים עם הסיפור הזה.
אין לנו ספק שהצדק איתנו כאן ואין לנו ספק שיש עוד אין ספור אנשים כמוני שנפגעו בצורה דומה...מה המלצתכם להמשך הדרך בכל הנוגע לצד המשפטי?
שרה שלום רב,
אין ספק שמדובר פה במחדל שגרם לכם נזק כספי בכלל לא מבוטל. על מנת לקבל הערכה מדוייקת של מה שניתן לעשות יש לבחון בזהירות את טיב השירות, את ההסכם עם אורנג' ואת הוראות משרד התקשורת והחוק באופן כללי.
אני סבורה שבדיקה כזו אינה מתאימה לפורום זה ומזמינה אתכם לשיחה וייעוץ טלפוניה.
בברכה,
קרן בק פוגל, עו"ד
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח גלעד פינקלשטיין 053-6247704
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר