שלום!
אני לקוחה בחברת אורנג' וכותבת לכם אחרי טעויות כל כך רבות בחשבונית שלי. כל חודש יש טעות אחרת, בכל חודש אני מוצאת את עצמי רודפת אחרי חברת אורנג' על מנת שיזכו אותי בעבור טעויות חיוב. זה התחיל בכך שנתנו לי מספר חינם לשנה אך בפועל חייבו אותי. מנהלת בשירות לקוחות עמה שוחחתי על כך טענה שהיא בדקה וכי לא מחייבים אותי כלל. לבסוף אחרי הרבה מאוד שיחות למוקד, כעבור כחודש וחצי גילו שהנציג שהזין לי את מספר החינם טעה בספרה. ואז זיכו אותי. בזמן שכל זה קרה גם גיליתי שבטעות העבירו אותי לתכנית אחרת ונאלצתי לרדוף אחריהם 3 חודשים כי כל פעם אמרו כי הנושא בבדיקה. רק אחרי 3 חודשים וקצת קיבלתי סוף סוף את הזיכוי שהגיע לי. אחרי זה במשך כמה חודשים כל חודש נאלצתי להתקשר על מנת לבטל תכנית אינטרנט שמעולם לא הזמנתי. כל חודש אמרו מבטלים וכל חודש זה חזר. רק אחרי כמה חודשים גילו שהייתה תקלה מערכת שבגללה זה לא בוטל בפועל. ושוב זיכו אותי. בפעם אחרת לפני טיסה שלי למשך חודשיים וחצי לחו"ל בקשתי להקפיא את הקוץ נאמר לי כי כל השרותים יוקפאו וכי לא אחוייב על כלום. כשהגעתי לחו"ל, השארתי את המכשיר שלי אצל חברה וכעבור שבועיים נודע לי כי היא עשתה שיחות רבות מהמכשיר שלי, בסכום של כ 550 ש"ח למרות שהקו אמור היה להיות מוקפא! ושוב נאלצתי להלחם עם החברה עד שזיכו אותי. לפני כחודשיים שמתי את המכשיר שלי בתיקון וכשהחזירו לי את המכשיר החזירו לי אותו עם פלסטיקה לא שלי. שירות הלקוחות הזמין לי שליח והמתנתי בבית בשעות שהיה אמור להגיע. התקשרתי קצת לפני שהיה אמור להגיע על מנת לבדוק פחות או יותר מתי הוא יגיע במסגרת הטוח שנתנו לי והסתבר שהוא בכלל לא מגיע! לאחר מכן שוב הזינו לי שליחות. ביקשתי שיגיע בצהריים אך הוא הגיע בבוקר ואני לא הייתי בבית ושוב הזינו לי שליחות ושוב ביקשתי שליחות בצהריים וכמובן ששוב הוא היע בבוקר. ורק בפעם הרביעית הגיע השליח. ואז בטעות חייבו אותי על השליחות ושוב נאלצתי לרדוף אחרי אורנג'. והנה עכשיו גיליתי שמספר שהיה אמור להיות לי ב 90% הנחה - משום מה חוייב במחיר מלא! הטעוות לא מפסיקות - וזה רק מה שאני זוכרת עכשיו בסערת הרגשות כשגיליתי את החיוב החדש :)
מה אפשר לעשות - האם יש עילה לתביעה? אשמח לתגבוה במהרה, תודה!
האם יש לי עילה להתנתק מבלי לשלם דמי ניתוק על יתרת ההתחייבות? גם פה הם עשו טעות וכל פעם הבטיחו שיתקנו ועד היום לא תיקנו - כששינו לי בטעות את התכנית, אז גם התחדשה ההתחייבות שלי. אז עכשיו אני מחוייבת ליותר זמן ללא סיבה.
אני משקעה כל כך הרבה אנרגיות בלרדוף אחריהם, חייבת להיות משהו שאפשר לעשות לא?
שירן שלום,
מאחר ואיני יודע איזו עסקה בדיוק עשית איני יכול לייעץ לך בעניין.
למיטב ידיעתי לא אמור להיות כל חיוב בדמי ניתוק.
מה שכן, לעיתים מעבר למנוי בחברה, החברה גם מוכרת לך את המכשיר הסלולרי עצמו, כאשר מחיר המכשיר (כבד"כ מופרז) מחולק ל- 36 תשלומים, או שאת מזוכה עליו בכל חודש בתנאי שאת משלמת על כמות דקות שיחה מסויימת.
וכאשר את מבקשת להתנתק, החברה דורשת ממך לשלם את כל יתרת התשלומים שטרם שולמה עבור המכשיר עצמו).
בעניין התחייבות למסלול מסויים, ככל הידוע לי ניתן לחייב לקוח לכל היותר ל- 18 חודשים.
בכל אופן אני ממליץ לך לברר את העניין מול משרד התקשורת שהינו הרגולטור האחראי על השוק הסלולרי כולו.
• אין בתוכן האמור משום המלצה, חוות דעת משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי; ואין להסתמך על האמור
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח גלעד פינקלשטיין 053-6247704
שירן שלום,
לתבוע תמיד אפשר, השאלה האם זה כלכלי והאם זה משתלם!?
להבנתי נעשו טעויות רבות וגבו ממך כספים ביתר, ואולם כל אחת מהטעויות תוקנה וניתן לך זיכוי.
לאור זאת הנזקים שנגרמו לך הם בעיקר עגמת נפש רבה.
באפשרותך להגיש תביעה ולדרוש פיצוי עבור עגמת הנפש ואולם לצערי הסכומים שביהמ"ש נהג לפסוק במקרים מעין אלו אינם גבוהים כלכך.
מלבד תביעה הרי שתמיד עומדת בפנייך האפשרות לפנות לאגודה להגנת הצרכן, ולהגיש תלונות כנגד החברה במשרד התקשורת.
וכמובן האפשרות לעבור לחברה אחרת.
מאחל לך הצלחה בכל דרך בה תחליטי ללכת.
עו"ד אבירם גולדשטיין
• אין בתוכן האמור משום המלצה, חוות דעת משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי; ואין להסתמך על האמור
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח גלעד פינקלשטיין 053-6247704
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר