שלום רב
אני קניתי מחשב ממחלקת שיווק של כרטיס האשראי שלי , כאשר התקשרתי לבטל אמרו לי שלא ניתן עד שאני לא מקבל את המוצר. כשקיבלתי את המוצר החברה רוצה תשלום על ביטול העסקה למרות שלא נפתחה החבילה , נאמר לי כשהזמנתי שאני אוכל להחזיר אם המוצר לא מתאים ולא הודיעו על שום תשלום שהוא.
חסרים פרטים כגון: כיצד התבצעה הרכישה? מכר מרחוק? ברוכלות? מה היו המועדים שבין הרכישה לבקשת ביטול העסקה?
ואולם, באם המדובר הוא בעסקת מכר מרחוק הרי שניתן לבטל את העסקה במסגרת 14 ימים מהרכישה אך ניתן לגבות דמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר העסקה או 100 ש"ח - לפי הנמוך מבניהם. יודגש, כי בביטול עסקת מכר מרחוק עקב פגם אין לחייב בדמי ביטול.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח גלעד פינקלשטיין 053-6247704
שלום ותודה על התשובה
העסקה התבצעה דרך הטלפון .
כששאלתי אם ניתן להחזיר אמרו שכן אבל לא אמרו שאחוייב בדמי ביטול.
ביקשתי לבטל עוד כהמוצר לא הגיע אלי, שזה היה כמה ימים אחרי הזמנה.
כאשר המוצר הגיע ( אתמול - 26/10/09) התקשרתי לבטל אבל ביקשו ממני דמי ביטול, חוץ מכל העניין של ביטול ההזמנה אז האשה קיבלה את החבילה ובה מוצר מסוג שונה ( מחשב מיצרן אחר ממה שהזמנתי ). בקשר לפגם העניין הוא שעל החבילה כתוב שאם מסירים את הכיסוי לא ניתן להחזיר את המוצר. מה עושים ?
ראשית אציין, כי בהתאם לחוק הגנת הצרכן, דרך ביטול עסקת מכר מרחוק הינה בכתב.
שנית, להבנתי מדובר באי התאמה בין המוצר שהוזמן לבין המוצר שהגיע לידך, גם על כך החוק עונה; על העוסק להחזיר לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, ולבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה בנוסף, לא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם.
משכך, אמליץ לך לפנות לעורך דין המתמחה בתחום על מנת שיסייע לך בעניין.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח גלעד פינקלשטיין 053-6247704
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר