לפני 38 יום רכשתי סלון ופינת אוכל. בחוזה (הזמנה) נכתב כי הריהוט יגיע כ-30 יום ממועד ההזמנה.
את הסלון קיבלתי בזמן אך את פינת האוכל עדיין לא קיבלתי.
לאחר שבימים האחרונים אני מתקשר לברר את סטאטוס ההזמנה. נאמר לי היום כי ההזמנה לא תגיע אלי בשבוע הקרוב. האם זכותי לבטל חוזה זה אם לא מולאה התחייבות הצד השני לאספקה בזמן? האם אוכל לבטל רק את החלק שלא הגיע? ואם כן איך אדע איזה סכום מהעיסקה מייצגת פינצ האוכל?
ארז שלום,
באופן עקרוני אי הספקת המוצר במועד שנקבע בהסכם מהווה הפרת חוזה.
דיני החוזים מכירים באפשרותו של צד לחוזה לבטל את ההסכם במקרה של הפרת החוזה באופן יסודי, זאת באמצעות הודעה לצד השני זמן סביר מראש.
השאלה אם העיכוב בהספקת המוצר מהווה הפרה יסודית של ההסכם נתונה לפרשנות משפטית, ככה שבמידה ויקבע שהדבר אינו מהווה הפרה יסודית של החוזה, הרי שאם ביטלת את התשלום, אתה עצמך הופך להיות מפר החוזה.
במידה שההפרה אינה הפרה יססודית של החוזה אלא הפרה חלקית הרי שהניזוק זכאי לבטל את התשלום בגין אותו החלק שהופר בלבד.
סביר שעלות פינת האוכל מפורטת בחשבונית שקיבלת כך שיתכן שתוכל לברר אותה באופן מפורט.
זאת ועוד, קיימות הגנות נוספות לצרכן מכח חוק הגנת הצרכן, הכל תלוי בסוג העסקה, ומועדה.
לקבלת פרטים בעניין מומלץ לפנות לפורום צרכנות שבאתר זה, ואף לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ בתחום.
בברכה,
עו"ד אבירם גולדשטיין,
איפרגן גולדשטיין, משרד עורכי דין.
• אין בתוכן האמור משום המלצה, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי; ואין להסתמך על האמור.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח גלעד פינקלשטיין 053-6247704
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר